An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Rikkoutuneista fileistä  (Luettu 1118 kertaa)

Vilperi

• Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
Rikkoutuneista fileistä
« : Maaliskuu 04, 2006, 08:05:41 pm »
Jouduin sammuttamaan maxin tehtävienhallinnasta koska jumitin sen laittamalla vahingossa meshmoothin iterations luvuksi seiskan. Nyt file joka oli kaatumishetkellä työn alla kaatuilee kokoajan. Mitähän sille pitäisi tehdä vai onko mitään enään tehtävissä?

maxon

• Sr. Member
  • www.manujarvinen.com
    • MSN Messenger  - manu.jarvinen@myrealbox.com
    • Profiili
    • www.manujarvinen.com
    • Sähköposti
Re: Rikkoutuneista fileistä
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2006, 10:02:24 pm »
Itse ainakin kokeilisin:

file -> merge -> valitse rikkoutunut .max-tiedosto -> valitse objektit, jotka haluat palauttaa

Ja itse asiassa kannattanee törkätä ennen mergeä alt+W (yksi viewportti) ja F4(edged faces pois päältä)[tai oikeastaan kannattaa painaa viewportin vasemmasta yläkulmasta oikealla ja valita edged faces, koska et välttämättä näe, ovatko ne pois päältä vai ei], mikäli tuo tiedosto edelleen sisältää sen rankan meshsmoothin

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2006, 10:11:57 pm kirjoittanut maxon »

Vilperi

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #2 : Maaliskuu 04, 2006, 11:39:42 pm »
Kiitti! Noinhan se hoitui kätevästi :D

Vilperi

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #3 : Maaliskuu 09, 2006, 09:56:21 pm »
Kuinkahan usein muuten teillä muilla max-käyttäjillä maxi kaatuu? Ja kuinkahan paljon kaatumiseen vaikuttaa itse koneen suorituskyky ja kunto eikä softa? Mun kone kun ei ole enään mikään tehomylly ja maxi kaatuilee suht säännöllisesti, niin ajattelin että korjaiskohan uus kone homman kun ei kohta ole enään edes hiuksia mitä päästä repiä.

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Maaliskuu 10, 2006, 09:20:03 am »
Kyllähän se Maxi kaatuu niin kuin kaikki muutkin. Ei nyt mitään hirveää ongelmaa ole kaatuilun takia tullut. Yleensä saan maxini nurin ihan itse, kun kirjoittelen jotain vähemmän järkevää scriptiä :). Ihan peruskaatumista ohjelmavirheen tai jonkin muun takia ehkä pari kertaa viikossa. Yleensä ongelmana on muistin loppuminen.
Senior Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

maxon

• Sr. Member
  • www.manujarvinen.com
    • MSN Messenger  - manu.jarvinen@myrealbox.com
    • Profiili
    • www.manujarvinen.com
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Maaliskuu 10, 2006, 11:59:22 am »
Juu itse ainakin yllättyisin suuresti, mikäli max ei kaatuisi kertaakaan yhden session aikana. On jo kehittynyt tilanteita, jolloin tietää ettei saa painaa jotain nappulaa tietyssä kohtaa, tai homma menetetään. Täten oppiikin hyvin savettamaan aina ennen kun tekee lähestulkoon mitään.

Esim. ainakin kun laittaa vrayn rendaajaksi ja aloittaa renderöinnin, niin jos painaa cancelia heti aluksi kun esilaskennat on käynnissä, niin kaatuminen on 100% varma. Tosin tässä ei enää voi välttämättä maxia syyttää, vaan tuota rendaussoftaa.

Mutta sen kyllä sanon, että max osaa kyllä kaatua sellaisissa kohdissa, jossa ei edes voi tietää mikä laukaisi kaatumisen. Joskus esim. pitää vauhdikkaan mallintamisen välissä pienen tuumimistauon ja pelkästään katselee aikaansaannoksiaan, ja sitten yhtäkkiä virhelaatikko ilmaantuu näkyviin. Kyllä tällainen hieman lisää epäluottamusta ohjelmistoon. Savetusvaistokin venyy jo pakkomielteen puolelle. Jos on mallintanut minuutinkin eikä ole savettanut, niin heti tuntuu vatsassa että nyt kyllä liikutaan jo vaarallisilla vesillä.

Vilperi

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 10, 2006, 07:06:19 pm »
Savetusvaistokin venyy jo pakkomielteen puolelle. Jos on mallintanut minuutinkin eikä ole savettanut, niin heti tuntuu vatsassa että nyt kyllä liikutaan jo vaarallisilla vesillä.

Tiedän mitä meinaat. Joskus rämppään savea viisikin kertaa putkeen että ihan varmasti tallentuu. Neuroottista lähes. Pitää varmaan mennä lekurille ;D