An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Apua koneen hankintaan  (Luettu 8606 kertaa)

zedar_1

• Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
Vs: Apua koneen hankintaan
« Vastaus #90 : Marraskuu 04, 2009, 09:39:50 pm »
Ei pakettikone kyllä vastaa ikinä itse valittuja osia.

Tällä hetkellä Radeon 5850 on varmaan järkevin vaihtoehto, tosin niistä on hirveää pulaa ->hinnat nousi juuri äsken parikymppiä.
Pienen ajan kuluttua voisi saada mukavasti halvemmalla. Tai ehkäpä ei, who knows.

Suosittelen ottamaan halvinta muistia mitä on. 1600MHz ei ole käytännössä melkein yhtään parempi kuin 1333MHz. 1600Mhz:kin saa ~130€ tri-channel kitin.
Paitsi tietty jos meinaa kellotella muisteja, niin sitten kalliimmat.

Virtalähteeksi jompikumpi Mathatanin mainitsemista merkeistä.
450w riittää varmasti teidän kokoonpanoille, ellei sitten laita kahta näyttistä(ja silloinkin riittää tod.näk.). Itse olen kuitenkin vähän paranoidi virtalähteissä, joten suosittelen 550 wattista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2009, 09:44:10 pm kirjoittanut zedar_1 »
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #91 : Marraskuu 05, 2009, 06:23:42 am »
Jos pakettikone vastaa sitä mitä itse olisi kasaamassa joka tapauksessa, niin se on yleensä ihan ok ostos. Pakettikoneissa on vielä lisäksi ylivertainen takuu, verrattuna itse kasattuun, jossa saa osille takuun, muttei työlle. Joten jos ei tykkää vääntää ruuvimeisseliä ja pujotella johtoja mitä mielenkiintoisemmista väleistä, kannattaa ostaa se pakettikone vaikka lisätakuulla. Kyllä niitä pystyy sit aika hyvin nykyään jo tarpeen mukaan laajentamaan. Kannattaa tosin varmistaa etenkin muistipaikkojen määrä. Jos ne on kaikki jo kokonaan käytössä, voi jossain vaiheessa tulla tenkkapoo, kun se 4gb tai 6gb loppuukin kesken.

Muisteista olen kellotaajuuksien kanssa samaa mieltä zedarin kanssa, mutta en hinnan. Suosittelen ostamaan merkkimuistia, jos on ostamassa. Yleensä parikymppiä kalliimpaa, mutta oman kokemuksen mukaan pääsee elämästä helpommalla, kun ei tule täysin käsittämättömiä kaatuiluita tai muita ongelmia niin paljon. Voi olla toki, että käy "tuuri" ja saa sen hyvän nimettömän kamman, mutta itse en riskeeraisi varsinkaan, kun suurimmaksi osaksi koneella tehdään muisti-intensiivistä työtä. (renderointi, 3d, kuvankäsittely, videoeditointi, audio)

Oman kokemuksen mukaan muistimerkeistä hyviä on tuo jo aikaisemmin mainittu Corsair ja sit OCZ. Kingstoneita en ostaisi; niiden kanssa on ollut yllättävän paljon ongelmia viimevuosina. Ilmeisesti myös Mushkin tekee hyvää laatua, mutta siitä ei ole omakohtaista kokemusta.

Kellotaajuudesta kuitenkin sen verran, että kannattaa ostaa vähintään prosessorin ulkoistaväylätaajuutta vastaavia muisteja. (tai pari, joka yhdessä vastaa sitä). Käytännössä muistin vaikutus koneen nopeuteen on mitattavissa prosenteissa tai niiden kymmenyksissä, joten ei se ihan niin kriittistä ole sen suhteen. Ainoa mihin muisti oikeasti vaikuttaa paljon (samoin kuin laadukas emolevykin) on koneen vakaus.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 06:32:45 am kirjoittanut Mathatan »
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #92 : Marraskuu 05, 2009, 01:01:44 pm »
Jos pakettikone vastaa sitä mitä itse olisi kasaamassa joka tapauksessa, niin se on yleensä ihan ok ostos. Pakettikoneissa on vielä lisäksi ylivertainen takuu, verrattuna itse kasattuun, jossa saa osille takuun, muttei työlle. Joten jos ei tykkää vääntää ruuvimeisseliä ja pujotella johtoja mitä mielenkiintoisemmista väleistä, kannattaa ostaa se pakettikone vaikka lisätakuulla. Kyllä niitä pystyy sit aika hyvin nykyään jo tarpeen mukaan laajentamaan. Kannattaa tosin varmistaa etenkin muistipaikkojen määrä. Jos ne on kaikki jo kokonaan käytössä, voi jossain vaiheessa tulla tenkkapoo, kun se 4gb tai 6gb loppuukin kesken.

Muisteista olen kellotaajuuksien kanssa samaa mieltä zedarin kanssa, mutta en hinnan. Suosittelen ostamaan merkkimuistia, jos on ostamassa. Yleensä parikymppiä kalliimpaa, mutta oman kokemuksen mukaan pääsee elämästä helpommalla, kun ei tule täysin käsittämättömiä kaatuiluita tai muita ongelmia niin paljon. Voi olla toki, että käy "tuuri" ja saa sen hyvän nimettömän kamman, mutta itse en riskeeraisi varsinkaan, kun suurimmaksi osaksi koneella tehdään muisti-intensiivistä työtä. (renderointi, 3d, kuvankäsittely, videoeditointi, audio)

Oman kokemuksen mukaan muistimerkeistä hyviä on tuo jo aikaisemmin mainittu Corsair ja sit OCZ. Kingstoneita en ostaisi; niiden kanssa on ollut yllättävän paljon ongelmia viimevuosina. Ilmeisesti myös Mushkin tekee hyvää laatua, mutta siitä ei ole omakohtaista kokemusta.

Kellotaajuudesta kuitenkin sen verran, että kannattaa ostaa vähintään prosessorin ulkoistaväylätaajuutta vastaavia muisteja. (tai pari, joka yhdessä vastaa sitä). Käytännössä muistin vaikutus koneen nopeuteen on mitattavissa prosenteissa tai niiden kymmenyksissä, joten ei se ihan niin kriittistä ole sen suhteen. Ainoa mihin muisti oikeasti vaikuttaa paljon (samoin kuin laadukas emolevykin) on koneen vakaus.

Itsellä on ollut a-datan halppis muisteja ja ihan hyvin on toiminut, mutta toisaalta mistäs minä tiedän vaikka jotkut kaatuilut niistä johtuisikin...

Voithan valita osat itse ja ostaa vielä kasauksen päälle, yleensä jotain 50€ luokkaa ja onhan siinä pakko tulla silloin takuu myös kasauksesta. Itse jos kasaa, niin sitä ei tosiaan ole.
Yleensä pakettikoneissa on niitä varten tehty "huono" näytönohjain. Huonon tunnistaa yleensä siitä, että siinä on 1,5gb, tai enemmän, muistia ja mallinimi ei ole tuttu. Niistä voi olla vaikea löytää edes arvosteluja, kun niitä ei myydä erikseen.
Kannattaa katsella näyttis testauksia.
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

Mathatan

• Administrator
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #93 : Marraskuu 05, 2009, 01:57:18 pm »
Yleensä pakettikoneissa on niitä varten tehty "huono" näytönohjain. Huonon tunnistaa yleensä siitä, että siinä on 1,5gb, tai enemmän, muistia ja mallinimi ei ole tuttu. Niistä voi olla vaikea löytää edes arvosteluja, kun niitä ei myydä erikseen.
Kannattaa katsella näyttis testauksia.

Joo, OEM näyttiksiä (kuten aikaisemmassa keskustelussa ollut GT230) kannattaa vältellä. Itse en oikein noihin "ostettuihin" koneen kasauksiin ole luottanut sen jälkeen, kun olen itse niitä ollut tekemässä joskus nuorempana.. ;D Mutta totta, niihin tulee takuu ihan samalla tavalla.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 01:59:25 pm kirjoittanut Mathatan »
- Blog -
-- Portfolio --

x13

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #94 : Marraskuu 05, 2009, 02:22:20 pm »
Harmia tuottaa myös kun yrittää noita pakettikoneiden komponentteja metsästää, tuota NVIDIA GeForce GTX260 Special Edition kortin specsejä olen koittanut löytää mutta tulee kaikenmaailman black editioneja yms.

Niin tai tietoa löytyy tuosta perus GTX260 mallista, mutta tuokohan tuo SE sitten mitään muuta uutta kuin värin tms...ilmeisesti ihan ok korttihan tuo olisi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 02:26:12 pm kirjoittanut x13 »

mega

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #95 : Marraskuu 05, 2009, 07:23:30 pm »
Suosittelen Palitin GTX 260 Sonic Editionia. Siinä tavallista enemmän nuita Shader processoreita ja 2 tuuletinta (!) joka mahdollistaa huikean ylikellottamisen. Ja on paljon halvempi kuin nuo muut Special editionit.

ginipiggu

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #96 : Joulukuu 08, 2009, 12:05:08 am »
pistetään nyt tähän samaan keskusteluun, elikkä minkälaisilla kannettavilla porukka 3d:tä väsää, alkaa varmaan nykyään kuitenkin jo jotenkuten luonnistua? Kovasti tekisi mieli seuraavaksi koneeksi hommata kannettava, ja sillä olis tarkotus kuitenkin saada 3d:tkin tehtyä..

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #97 : Joulukuu 08, 2009, 08:10:44 am »
MacBook Pro: http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook-pro-core-2-duo-2.2-15-santa-rosa-specs.html

Ei ole enää nopeimmasta päästä, mut kyllä sillä ihan pärjää edelleen. Tuulettimet huutaa tietty tapissa kun vähän raskaampaa vääntää :)

x13

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #98 : Joulukuu 08, 2009, 08:33:03 am »
Ei tule mäkkiä ei...kuulemma kauheasti nykyään pikkuvikoja ja komponenttejen päivitettävyys on mitä on. Volyymit kasvaa ja viat sen mukana?? Juu mutta mielestäni pelkästä käyttiksestä ja designistä on turha pulittaa jos puusee koneen saa samaan hintaan paremmilla komponenteilla.

Mathatan

• Administrator
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #99 : Joulukuu 08, 2009, 08:59:32 am »
Jos jotain mäkkien eduksi pitää sanoa niin, näyttö on macbook prossa jotain aivan eriluokkaa mitä monissa muissa läppäreissä. Muutenhan ne on aika pitkälle samaa kauraa. Itse suosisin varmaan HP:n elitebookkeja jos oikeasti rautaista konetta haluaa. Myös Lenovolla on muutamia näppäriä laitteita. Jos huokeampaa miettii, niin 13" macbook pro nvidian 9600:lla on varmaan paras vaihtoehto. Alle 1000e konetta en edes harkitsisi ilman todella hyviä speksejä.
- Blog -
-- Portfolio --

ginipiggu

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #100 : Joulukuu 08, 2009, 10:44:13 am »
jees, jos pysytään pc puolella, niin onko kellään edes tietoa sellaisen koneen olemassa olosta, jossa tehot ja yleinen design löisi yhtä mukavasti kättä kun macbook prossa? ja mattanäyttökin olisi aina kiva..

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #101 : Joulukuu 08, 2009, 01:21:17 pm »
"elikkä minkälaisilla kannettavilla porukka 3d:tä väsää" ::)

Hehheh. Heti saatiin Mac vs PC vaikka vastasin vaan ginipiggun kysymykseen, että millä porukka duunaa.

x13

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #102 : Joulukuu 08, 2009, 01:27:12 pm »
Arka aihe ;)...jokainen tosiaan tehköön millä ikinä haluaa..näitä PC vs. Mac battleja on nähty jo liikaa.

mega

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #103 : Joulukuu 08, 2009, 01:30:56 pm »
"elikkä minkälaisilla kannettavilla porukka 3d:tä väsää" ::)

Hehheh. Heti saatiin Mac vs PC vaikka vastasin vaan ginipiggun kysymykseen, että millä porukka duunaa.

::)

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #104 : Joulukuu 08, 2009, 01:35:15 pm »
Mä olen kohta 3-kymppinen äijä, ei ole aikaa ressata muiden työkaluista. Kukin tekee hommansa niillä romuilla kuin itse parhaaksi näkee.

Teinien juttuja ;D