An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Miten animaatioon lisätään äänet...!?  (Luettu 1245 kertaa)

Varaosa

• Newbie
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • ~MakeeStudio~
    • MSN Messenger  - markus_kakko@hotmail.com
    • Profiili
    • MakeeStudio
    • Sähköposti
Miten animaatioon lisätään äänet...!?
« : Maaliskuu 15, 2006, 08:14:33 am »
Miten 3DMax:sissä renderöidään animaatio ja kuinka siihen saadaan mukaan tausta ja äänet!?  :-[
En nimittäin edes oikein tiedä mihin tämän topiicin aloittaa (Renderöinti vai animaatio...) niin laitoin sen tänne, muuten voitte tämän siirtää oikeaan paikaan mikäli laitoin sen väärään paikaan...

Edited by Tak:
Otsikko muutettu sopivammaksi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2006, 08:46:03 am kirjoittanut Tak »
~MakeeStudio~
~Silo3D 2.2 PRO + Wings3D + Octane Render 2.43 + PovRay + Kerkythea + Blender + PaintShop Pro X3 + messiahStudio5 PRO (64Bit)~
~Älä hätäile~

Tak

• Administrator
    • Profiili
Re: Miten 3DMax:sissä renderöidään animaatio...!?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2006, 08:44:05 am »
Yleinen käytäntö on että äänet lisätään erillisessä comppaus/editointi softassa eikä suoraan max:sta rendatessa(tuo tosin onnistuu vissiin video post:n avulla??? En oo ihan varma), mutta kun ei aina voi olettaa että kaikilla olis käytössä ne premieret ja sen sellaset, niin kannattaa joku ilmanen softa metsästää netistä. Uskoisin että moinen löytyy. Ja jos jollain on moinen käytössä, niin varmasti neuvoo sua mielellään. Mulla ei nyt tuu mitään mieleen ku on aina käyttäny niitä "hyviä" maksullisia softia...  :P

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
Re: Miten animaatioon lisätään äänet...!?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 15, 2006, 09:44:47 am »
VirtualDub on ilmainen ohjelma, jolla äänet voi lisätä videoon. Erittäin näpsäkkä ohjelma muutenkin esimerkiksi videon pakkaamiseen (ja äänen myös). Itse yleensä suoritan virtualdubilla pakkaamisen sen jälkeen kun olen videon muuten saanut kuntoon. Tässä vaiheessa video on yleensä pakattu jollain lossless kodekilla ja siitä sitten tehdään erilaisia versiota.

http://www.virtualdub.org/
Foo sanon minä

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Maaliskuu 15, 2006, 09:54:31 am »
Jos haluat tehdä animaatioon oman ääniraidan, niin siihen ei taida tällä hetkellä olla mitään hyvää ilmaista softaa. VirtualDubilla voit lisätä valmiin ääniraidan, mutta esim. tehosteiden lisäämiseen se ei sovellu. Mutta jos haluaa kikkailemaan alkaa, niin VirtualDub yhdessä Audacityn kanssa voisi olla aika hyvä yhdistelmä - molemmat ilmaisia ohjelmia, jälkimmäinen melko hyvä moniraituri/ääneneditointi softa.

Muuten kyllä joudun tekemään asian jollain "oikealla" komppaus softalla.
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

Tak

• Administrator
    • Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 15, 2006, 10:16:20 am »
En oo ihan varma minkälainen softa tuo on, mutta ilmainen comppaus softa kuitenkin... http://www.jahshaka.org/

Montzi

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Maaliskuu 15, 2006, 12:30:54 pm »
Track View:n kautta saa äänen lisättyä, ja se pitää olla wav formaatissa. Mutta suosittelen tosiaan noita muita ohjelmia mitä tässä aikaisemmin on jo mainittu äänen lisäämiseen.

Tak

• Administrator
    • Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2006, 02:08:12 pm »
Sori. Nyt ku vähän tutustuin, niin selvis että...

Q. Can I edit Audio or use Audio at all in Jahshaka?
A. No, not at the moment.

Varaosa

• Newbie
  • *
  • ~MakeeStudio~
    • MSN Messenger  - markus_kakko@hotmail.com
    • Profiili
    • MakeeStudio
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 16, 2006, 08:25:03 am »
Lainaus
Yleinen käytäntö on että äänet lisätään erillisessä comppaus/editointi softassa eikä suoraan max:sta rendatessa...

No, jos tuo pätee niin itse käyttän Acid Studio 4:osta...

Lainaus
Insert Quote
VirtualDub on ilmainen ohjelma, jolla äänet voi lisätä videoon. Erittäin näpsäkkä ohjelma muutenkin esimerkiksi videon pakkaamiseen (ja äänen myös). Itse yleensä suoritan virtualdubilla pakkaamisen sen jälkeen kun olen videon muuten saanut kuntoon. Tässä vaiheessa video on yleensä pakattu jollain lossless kodekilla ja siitä sitten tehdään erilaisia versiota.

http://www.virtualdub.org/

-Kiitos, tuosta on varmaan apua...

~MakeeStudio~
~Silo3D 2.2 PRO + Wings3D + Octane Render 2.43 + PovRay + Kerkythea + Blender + PaintShop Pro X3 + messiahStudio5 PRO (64Bit)~
~Älä hätäile~