An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Muukalainen ja muita zbrushailuja  (Luettu 3922 kertaa)

KreiviK

• Newbie
  • *
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • KreiviK
    • Sähköposti
Vs: Muukalainen ja muita zbrushailuja
« Vastaus #30 : Tammikuu 19, 2009, 01:33:07 pm »
Tallennus ja myöhemmin jatkaminen pitäis kyllä onnistua.
En itekkään ole kuin yhteen päähän tehnyt uudet topologiat, mutta pitäis onnistua se jatkaminen kun napsautat Edit topologyn pois päältä ja sitten takaisin päälle.

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #31 : Tammikuu 19, 2009, 04:11:18 pm »
Tallennus ja myöhemmin jatkaminen pitäis kyllä onnistua.
En itekkään ole kuin yhteen päähän tehnyt uudet topologiat, mutta pitäis onnistua se jatkaminen kun napsautat Edit topologyn pois päältä ja sitten takaisin päälle.

Se virhe voi olla siinä, etten painanut edit topology-nappia pois päältä kun tallensin. Tosin ohjelman pitäisi kyllä osata tehdä tuommoinen automaattisesti. Ei photoshopissakaan tarvitse flatata layereita, kun tallentaa jpegiksi, vaan se tekee sen automaagisesti.
Muut olivat kyllä kyselleet samasta aiheesta ja workaround aiheutti juuri niitä ongelmia, joista varoitettiinkin...
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

KreiviK

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • KreiviK
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : Tammikuu 20, 2009, 12:45:37 am »
Kumma homma.
Tarkastin tuon oman työn ja olin siinä tallentanut ja jatkanut myöhemmin uudestaan monta kertaa.
Varmistan nyt että kokeilit tuota edit topology napin painelua siis sen jälkeen kun latasit työn uudestaan?

Itse lunttasin tuon eräästä Zbrush kirjasta, siellä luki näin:
If at any point you want to save your retopology and return to it at a later date, save it as
you would any other subtool under Tool → Save As. When the tool is loaded later, draw it
on the canvas and enter Edit mode. Select Tool → Topology and turn Edit Topology off,
then back on. This will enable you to continue to draw and delete points on the surface.

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #33 : Tammikuu 20, 2009, 06:47:27 pm »
Kumma homma.
Tarkastin tuon oman työn ja olin siinä tallentanut ja jatkanut myöhemmin uudestaan monta kertaa.
Varmistan nyt että kokeilit tuota edit topology napin painelua siis sen jälkeen kun latasit työn uudestaan?

Itse lunttasin tuon eräästä Zbrush kirjasta, siellä luki näin:
If at any point you want to save your retopology and return to it at a later date, save it as
you would any other subtool under Tool → Save As. When the tool is loaded later, draw it
on the canvas and enter Edit mode. Select Tool → Topology and turn Edit Topology off,
then back on. This will enable you to continue to draw and delete points on the surface.

Kokeilen huomenna, mutta mielestäni kyllä koitin edit topoolgy-nappia painella(ellei se juurikin ollut valmiina päällä, etc...)
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #34 : Tammikuu 26, 2009, 06:30:58 pm »
Onnistui topoplogian jatkaminen kun äsken kokeilin.  ???
Oletan, etten viimeksi ottanut edit topology -nappia pois päältä, kun tallensin.

Testasin muuten kuinka paljon polyja maxi pystyy avaamaan...
*rumpujen pärinää*

Isompaa objektia ei sattunut olemaan, mutta en usko että paljoa isompaa olisi edes avannut. Nytkään ei voinut muuta tehdä kuin sulkea maxin  :D

Sain uvw:t tehtyä tuosta demonista. Olen tyytyväinen, että vihdoin ja viimein jaksoin yrittää sitä ja ei se niin vaikeaa ollutkaan. Maxin omilla työkaluilla tein.
Aloitin valitsemalla käsin polyt
->planar
->muokkaa käsin paremmiksi
Ehdin tehdä selän, kunnes päätin käyttää pelt-työkalua tutorialin avulla. Homma onnistui hyvin ja opin taas jotain uutta  :)
Vasemmassa alakulmassa(ja muuallakin) on tilaa mahdollisille lisä härpäkkeille.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2009, 06:33:28 pm kirjoittanut zedar_1 »

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #35 : Tammikuu 30, 2009, 02:58:08 pm »
Sain tekstuurit tehtyä!
Loppupuolella alkoi jo vähän väsyttää niiden teko, mutta valmiiksi tulivat. Mielestäni ihan hyvät. Sellaiset kuin halusinkin.
Otuksessa on semmoiset 2500 polya, minusta ihan hyvä määrä tärkeällä hahmolle, vai?
Tässä työssä opin kyllä ihan järkyttävästi uutta. Pitäisi tehdä lisää, että jäisi mieleen...
Tässä on pari pikatestiä ja tekstuuriluiska, jossain vaiheessa pitäisi ottaa yksi kunnon renderikin jossain maastossa.

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : Tammikuu 30, 2009, 09:12:03 pm »
Näyttää hyvältä.
Senior Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

Tak

• Administrator
    • Profiili
« Vastaus #37 : Helmikuu 27, 2009, 04:43:59 pm »
Onpa siisti malli ja tekstuuri. Tykkään!

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #38 : Helmikuu 27, 2009, 07:09:48 pm »
Kiitti. Kuinka paljon muuten nykymoottorit sallii perus rivi-monsteriin polygoneita?

Eskimo

• Sr. Member
    • Profiili
    • jasusalmi
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Helmikuu 27, 2009, 10:43:25 pm »
Ai satan, komeita mappeja!

Olisi mukava nähdä "itse toiminnassa". 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2009, 02:47:58 pm kirjoittanut Eskimo »
Paniikki on ekstaasin veli.

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #40 : Maaliskuu 02, 2009, 06:44:09 pm »
Ai satan, komeita mappeja!

Olisi mukava nähdä "itse toiminnassa". 

Niin olisi  ;D

Olen miettinyt että koittaisin sitten joskus fallout 3:een laittaa tuota, mutta pitäisi opetella tekemään rigit, etc. Vielä joskus.

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #41 : Lokakuu 29, 2010, 01:31:00 am »
Nekroampa tämän ketjun, kun aloitin uuden personal projektin.
Tarkoituksena on opetella käyttämään zbrushia sujuvammin ja perehtyä sen perusominaisuuksiin, kuten zspheres, erilaiset brushit, subtoolit, spotlight, etc.

Aiheena Alien Businessman.
Koko otus on vielä täysin wip, neuvoja ja ehdotuksia saa antaa  :)

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2010, 06:33:17 pm kirjoittanut zedar_1 »

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #42 : Lokakuu 29, 2010, 06:30:46 pm »

Päähän tulee materiaaliksi sss-skin, joka on hyvin läpikuultava, niin että alta näkyy suonet paljon. Silmät ovat samantyyppiset kuin mustekalalla, mutta läpikuultava kalvo päällä.
Naaman keskellä olevat aukot ovat sieraimia, jotka ovat lähes kiinni suurimman osan aikaa(kuvassa auki).
Businessmanille tulee ainakin laukku ja ehkä hattu kaverin ehdotuksesta. Takkiin tietysti napit ja mahdollisesti tasku tai pari.
Teen jonkun skenen, jossa otus diilaa/myy jotain jossain; todennäköisesti jossain avaruusaluksella tai muussa scifi ympäristössä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2010, 06:33:53 pm kirjoittanut zedar_1 »

DefcoJK

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : Marraskuu 01, 2010, 08:24:38 pm »
Tämä kaveri haistaa rahan kirjaimellisesti heh heh. Näyttää hauskalta hahmolta, jatkakaa.

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #44 : Helmikuu 22, 2012, 02:45:23 am »
En näköjään ollutkaan laittanut tänne surkeahkoa teksutoitua versiota ylläolevasta muukalaisesta.
En todellakaan ole tyytyväinen matskuihin, varsinkin takki heijastaa kuin viimeistä päivää. En ole ihan varma mitä siinä tapahtui specularin kanssa, kun tämä on varmaan puolen vuoden takaa. Pitää joskus tulevaisuudessa tehdä kunnolliset. Myös silmät feilasivat. Ne eivät näytä siltä kuin kuvittelin, enkä testailun jälkeen ole yhtään varma, että saanko ne sen näköisiksi. Varmaan pitää kokeilla jotain muuta niiden kanssa.
Here goes:

Laitetaan pari muutakin vanhempaa, jotka olen saattanut jo postata tai sitten en.
Lentävälle mölliäiselle suunnittelin animaatiota, mutta toistaiseksi se on vain suunnitelma.

Dino on lopputyöstä parin vuoden takaa. Tälle pitää joskus tehdä parempi tekstuuri ja kompata johonkin live videoon. Mulla on pari ihan kohtalaista animaatiotakin tehtynä.

Muuten olen mallinnellut yhteen peliprojektiin malleja ja niitä en voi pistää näytillä ainakaan periaatteessa.
Tässä on kuitenkin skulpti jonka tein äsken. Ideana olisi, että kädet laitetaan tonne ohimoille ja sitten patsas katsoo ylöspäin ja avaa silmät ja.... galaksit räjähtää tai jotain.
Tosta tulee semmoinen pronssinen, ikääntyneen näköinen jossa on patinaa.