An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Keittiö - Maxwellin silmin katsottuna - Uusi kuva - päivitetty 26.4.2006!  (Luettu 2998 kertaa)

mupelo

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
Huomenta taasen! Joku teistä saattaa muistaa minut edellisestä Keittiötopicista (http://www.3dolphin.net/foorumi/index.php?topic=143.0), nyt päätin alkaa rakentamaan samasta keittiöstä mahdollisimman aidon näköistä Maxwellin renderöijän avulla. Tässä ensimmäinen kunnon rendi.

Tämä työ liittyy rutkasti myös 3D-kurssini 10 sivun tutkielmaan Maxwellista. Eli rutkasti opettelua on vielä edessä. Tämän rendaamiseen meni hurjat 30 tuntia 2,17 Ghz:llä AMD.lläni. Päätin jättää koneeni Tukholman reissun ajaksi töihin.  :)

Keittiössä ei ole vielä paljoa tavaraa, käänään Maxwellin materiaaleiksi kyllä noita edellisessä topicissani näkyviä tavaroita. Yksi suuri ongelma on se, etten saanut ulkovaloa toimimaan juuri ollenkaan. Eli loin planen simuloimaan aurinkoa ja laitoin siihen Maxwell Emitterin ja arvoksi 150 000 W. Rastin myös Physical Skyn. Mielestäni tämä Plane ei tuota valoa ollenkaan, esim. ikkunan ristikosta ei syntynyt minkäänlaista varjoa sisälle, toisin kuten edellisen topicin kuvissa.

Rendattu kuva on suodatettu noisen poistamiseksi ilmaisen Neat Imagen kautta ja säädin hitusen muutenkin värejä, voin laittaa alkuperäisin rendikuvan näytille jos joku sitä kaipaa.

Nyt siis kommenttia ja parannusehdotuksia peliin, kaikki jotka eivät tiedä ja tietävät Maxwellista jotakin.

Huom! Obs! Tämän linkin (http://www.3dolphin.net/foorumi/index.php?topic=143.0) animaatiokin on jo valmis ja lopputulos oli mielestäni metka. Heivaan sen Intternettiin jos joku vain antaisi vinkin, minkälaista palvelua kannattaisi käyttää vajaan 40 megatavun uploadaamiseen niin että se on helposti kaikkien saatavilla. Omille sivuille mahtuu vain 50 megaa joten sinne en sitä saa enkä raaski enää huonontaa kuvanlaatua.

-Miika
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2006, 09:15:20 pm kirjoittanut mupelo »

LW-miäs

• Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
Re: Keittiö - Maxwellin silmin katsottuna
« Vastaus #1 : Huhtikuu 04, 2006, 08:12:56 am »
Mun mielestä näyttää hyvältä. Noi keltaset seinät vaan pistävät hanttiin, on niin 80-lukua  ;)
Maljakko ja ruusut ovat varsin onnistuneita!

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 04, 2006, 09:23:41 am »
Keittiön kalusteet on kyllä aika kauheet, mutta niistä viis. Valoa lisää, detskua ikkunan karmeihin, pöytäliina on hyvä ja mallinnus on jees ikkunan karmeja lukuunottamatta. Huono on selvästi vanha, mutta mikään muu kuin tyyli ei viittaa siihen, eli huoneen seiniä, yms. voisi liata. Lisää tavaraa pöydille ja seinille.
Senior Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

Ryyni

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2006, 12:18:16 pm »
Pikkaisen tässä minunkin mielestä tyylit törmäävät. Laatikostot ja mikro vaikuttavat moderneilta, mutta muu kalustus ja tuo keltainen väri on kuin suoraan 70-luvulta... Mutta jos tyyliseikat pannaan sivuun niin erittäin hyvältähän tuo rendausjälki näyttää.
The Way Is In Training

ienrdna

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 04, 2006, 08:31:31 pm »
Hieno!!! Tuo "tyylittömyys" tou mielestäni eräänlaista realismia, kun ei näytä mainostoimiston väännökseltä.

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #5 : Huhtikuu 04, 2006, 08:41:05 pm »
Hieno!!! Tuo "tyylittömyys" tou mielestäni eräänlaista realismia, kun ei näytä mainostoimiston väännökseltä.

Mainostoimisto tekee mitä pyydetään  ;)
Mutta jos ei pyydetä erityisesti mitään kuin et on hieno, niin se on silloin sitä viimeisintä trendiä/tyylisuuntaa!

Osmic

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2006, 01:56:23 pm »
..Huom! Obs! Tämän linkin (http://www.3dolphin.net/foorumi/index.php?topic=143.0) animaatiokin on jo valmis ja lopputulos oli mielestäni metka. Heivaan sen Intternettiin jos joku vain antaisi vinkin, minkälaista palvelua kannattaisi käyttää vajaan 40 megatavun uploadaamiseen niin että se on helposti kaikkien saatavilla. ..

http://rapidshare.de/
Chat Republic Games

mupelo

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Huhtikuu 09, 2006, 07:57:10 am »
No niin! Tässä hieman päivitystä keittiötilanteeseen. Eli nyt on seinän väriä hieman vaihdettu, lisäsin depth of fieldiä ja vähän tavaraa. Lisäksi aurinko otettiin mukaan. Rendaus kesti 1000 minuuttia, eli mitä se nyt tekee tunneissa...? Reilut 15? =) Mutta eihän tässä mihinkään ollut kiire.

Lisää palautetta vaan, tästä on vain yksi tie ja se on ylöspäin.

kone

• Global Moderator
    • Profiili
Re: Keittiö - Maxwellin silmin katsottuna - Päivitetty 9.4.2006
« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2006, 11:59:53 am »
Aika hurjilta kuulostaa nämä rendaus ajat tässä kyllä.. Harvassa projektissa katsotaan hyvällä jos tuommonen laskee 16h frame. En ole Maxwell itse suuremmin tutustunut kun töissä käytetään lähinnä MR & rendermania (air, 3delight) + ajoittain mantraa. Mutta kiinnostaa kyllä tietää mites sitten Maxwellin kanssa, jos ensimmäinen tuotos ei miellytä. Niin odotetaanko seuraavaa rendausta uudet 16h ?.

kyyf

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • työnäytteet
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2006, 01:22:55 pm »
Modelit on toimivia, valoo riittää, mutta tota värimaailmaa ehkä miettisin uudestaan samoin kuin DOFin tarpeellisuutta.. en mä tosta muuten kauheesti kritiikin aihetta löydä :)

Aika hurjilta kuulostaa nämä rendaus ajat tässä kyllä.. Harvassa projektissa katsotaan hyvällä jos tuommonen laskee 16h frame. En ole Maxwell itse suuremmin tutustunut kun töissä käytetään lähinnä MR & rendermania (air, 3delight) + ajoittain mantraa. Mutta kiinnostaa kyllä tietää mites sitten Maxwellin kanssa, jos ensimmäinen tuotos ei miellytä. Niin odotetaanko seuraavaa rendausta uudet 16h ?.

Tiivistettynä: harva käyttää Maxwellia työelämässä.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2006, 03:45:31 pm kirjoittanut kyyf »

mupelo

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Huhtikuu 09, 2006, 06:18:11 pm »

Juu, rendausajat on hurjia. Se myönnettäköön. Mutta itse olen vasta aloittelija ja Maxwellissa pointti on pitkälti sen helppous, eli turhaa säätämistä on pyritty karsimaan. Eli kun Maxwellin hallitsee, saa nopeilla säädöillä päteviä valaistuksia aikaan. Ja minun koneeni on jo ainakin 3-4 vuotta vanha, eli 2,17 Ghz Amd. Eiköhän jossain firmassa ole tehokkaampaa rautaa, eli tuplaprosessoria sun muuta alla ja mikä parasta, jos koneita on kaksi tai enemmän, on farmi aika kova juttu.

Mutta juu, toivottavasti tekevät Next Limitin poijjaat jotain pätevää rendiaikojen lyhentämiseksi seuraavaan versioonsa.

kone

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #11 : Huhtikuu 09, 2006, 07:37:33 pm »
Toki raudalla on vaikutuksensa tässä.. Kuten aina rendatessa. Mitä nopeampaa myllyä, niin sitä nopeammin valmista tulee. Näinhän se yleensä menee..

Tak

• Administrator
    • Profiili
« Vastaus #12 : Huhtikuu 09, 2006, 11:17:25 pm »
Niin ja musta parasta siinä rendaus nopeudessa on se että pääsee kokeilemaan paljon erilaisia vaihtoehtoja. Ei niin että laitetaan yöksi ja ihmetellään seuraavana aamuna et olis "se" arvo voinu olla 1.4 eikä 1.5...

Tuosta kuvasta sen verran ettei tuossa kuvassa niin ihmeellistä oo etteikö perus max:n skylightillä olis saanu saman ja huomattavasti nopeemmin...
Mua häiritsee vaasissa oleva ruusu joka pönöttää ihan pokkana siinä keskellä maljakkoa eikä nojaa mihinkään reunaan. Tai ei ainakaan näytä siltä. (nyt tarkemmin katottuna vaikuttaa isltä et se nojaa kameraa kohti, kö?)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2006, 11:24:11 pm kirjoittanut Tak »

mupelo

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Huhtikuu 10, 2006, 03:30:21 am »
Niin ja musta parasta siinä rendaus nopeudessa on se että pääsee kokeilemaan paljon erilaisia vaihtoehtoja. Ei niin että laitetaan yöksi ja ihmetellään seuraavana aamuna et olis "se" arvo voinu olla 1.4 eikä 1.5...

Tuosta kuvasta sen verran ettei tuossa kuvassa niin ihmeellistä oo etteikö perus max:n skylightillä olis saanu saman ja huomattavasti nopeemmin...
Mua häiritsee vaasissa oleva ruusu joka pönöttää ihan pokkana siinä keskellä maljakkoa eikä nojaa mihinkään reunaan. Tai ei ainakaan näytä siltä. (nyt tarkemmin katottuna vaikuttaa isltä et se nojaa kameraa kohti, kö?)

Huuh. Juu, tässä nyt klo 3.25 pienessä tuiterissa tajuan kommentoida seuraavaa: Juu, tuo ruusu poistuu seuraavaan kuvaan mennessä. En ole itse mallintanut sitä ja se on kieltämättä vähän kökkö.

Mutta rehellisesti luulen että Mental Raylla tai Vraylla hyvän lopputuloksen saaminen saattaa kestää yhtä kauan, vaikka rendausajat on lyhyempiä. Itse taistelin tuossa globaalin illuminaation kanssa muutaman päivän kun en saanut hyviä varjoja esim. kahvikupeille. Mutta sekin johtuu vain siitä etten vaan osaa. =)

Mutta nopeammin olen oppinut saada Maxwellilla pätevää jälkeä aikaan, kuin mitä mentalilla ja radioositeetilla... =)  Ja Vray on myös aika hakusessa muutamien yritysten jälkeen. Kertokaa vaan kokemuksia visualisoinnin suhteen, mikä renderöijä toimii parhaiten ja minkälaiseen skeneen...

Tak

• Administrator
    • Profiili
« Vastaus #14 : Huhtikuu 10, 2006, 09:22:43 am »
Lainaus
Kertokaa vaan kokemuksia visualisoinnin suhteen, mikä renderöijä toimii parhaiten ja minkälaiseen skeneen...
Luulenpa et kaikki toimii oikeen hyvin oli sitten minkälainen visualisointi homma tahansa, mut Vray on aika suosittu max+visualisointi ihmisten kesken. Niin mä oon ymmärtäny.