An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: SuurFetin Piirreskelyä  (Luettu 4990 kertaa)

anttiv

• Full Member
    • Profiili
Vs: SuurFetin Piirreskelyä
« Vastaus #45 : Huhtikuu 19, 2011, 01:26:42 am »
Ei kande masentua, jokainen lähtee liikkeelle siitä mistä lähtee :) (ja toi kuva ei mun mielestä oo mitenkään katastrofaalinen) tärkeintä mun mielestä on just toi hyvä asenne et jaksaa vaan painaa eteenpäin. Keep it up!

GoodAsNew

• Full Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : Toukokuu 26, 2011, 10:27:21 pm »
Sori en oo kerenny höpötellä täällä hirveesti.

Hyvää tila treeniä kyl. kaikki ne tilaefektit mitä mainittin toimii myös käänteisesti. ja se just se homma millä old masterzit on leikkiny aika paljon.. Gallen Kallelan yhes maalaukses se teki sillee, et edes oli kovimmat valöörikontrastit ja tummimmat alueet, sit takana oli kaikist kylläisimmät värit ja värillinen kontrasti, mut valööriasteilta paljon lähempänä toisiaan. se räikee taka-ala pysy siel takana ku valöörikontrasti oli etualalla.

Vois tehä piirtämiseen liittyvän tuton jossain välissä tänne mis selitän miten piirtämist ja maalaamist voi verrata suoraan 3d mallinnukseen ja rendaamiseen. Mä luulen et se vois auttaa monia. sil ajatusmallilla oon ite ainaki harpponu piirtämises ja maalaamises pitkiä askelia eteenpäin.

5v ei oo pitkä aika.

Nyt nukkuu, huomen metropolia 3d pääsykoe part2.  :o

ViCoX

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : Toukokuu 26, 2011, 11:18:08 pm »
Hyvää settiähän sulla täällä!

Tässä pari omakohtasta notea jos kiinnostaa.
Hyvä lähtökohta piirtämisessä toneilla aka valööreillä on, että yksikään kohta objektissa ei voi olla samaa aikaa varjossa ja suorassavalossa yhtäaikaa, mikäli sitä valaitsee vaan yksi valonlähde.(Jokanen valo pitää vähän miettiä erikseen, ota luonnosta mallia!)
Isoin virhe toneissa on mixata varjon ja valon alueet keskenään. Se päättyy aina kontrastittomaan piirrustukseen.  Sitä on helpoin treenata ekaksi vain 2 tonella, eli vaikkapa--> Tussilla.

Se mikä on valossa on valkosta. Se mikä on varjossa on mustaa. (Kuvittele sitä 3d:ssä suoraksi raytrace diffuseksi)

Sitten kun se alkaa onnistua päästä piirtäen, että observaatiosta, voit pilkkoa aihetta eteenpäin. Aka epäsuoravalo ja heijastukset. (Kuvittele sitä 3d:ssä GI:ksi ja refleiksi)

Siinä pidät huolen, että varjon alueet ei tule kirkkaammiksi kun valo alueet tai helposti tuhoat kontrastin. Sitä kyllä tapahtuu oikeassa elämässä heijastuksissa, joten sääntöä ei siihen ole. eli täysin sallittua, mutta harvinaisempaa! : )
Se vaatii sitten vähintään 4 tonen käyttöä ja sen jälkeen se on vaan pilkkomista. Kontrastin säilyttäminen on se juttu!!!

On tärkeetä muistaa, että ei ole SÄÄNTÖJÄ, on vaan guidelinejä. Niitä kannattaa jonkunverran noudattaa, mutta oikea oppiminen tapahtuu kokeilemalla. Meinaan kokeilemalla ihan kaikkea.
Ota semmonen asenne, että kun istut alas ja rupeet vääntämään, niin teet aina jotain uutta mitä et ole aijemmin tehnyt. Paikoillaan polkeminen ei kehitä yhtään, sekä uuden tekeminen tekee hommasta helvetisti kiinnostavamman vaikka ne tulokset ei aina oliskaan niin hehkeitä! Mutta, ne on varmasti kiinnostavia. : )

SuurFett

• Global Moderator
  • aka Surround
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : Elokuu 14, 2011, 02:46:04 pm »
Kiitti tosi paljon neuvoista. Jotenkin missanut noi viestit kokonaan. Assyilla tuli menestettyä ihan helvetin hyvin. Ei tullut voittoa, mutta kolmas sija graffasta ja fast graffasta oli mulle jo voitto. Tarkotuis oli päästä  edes screenille.

Minulle tärkein entry Airshown jälkeen, grafiikka 3.sija. Olin kyllä todella yllättynyt, etä tulin kolmanneksi. Oli tosi vaikeeta uskoa, että jotain mitä yksin omilla taidoillani olin tehnyt, niin pääsin kolmanneksi. Tää voitto kyllä anto potkua tähän piirtämiseen. Palkintorahoilla menin heti ostaa 70:lla € piirruutus kirjoja

Fast graffa entry 3.sija. Noh, keksin vaan hyvän idean ja se puree assy yleisöön. Mutta kuten graffassakin, niin ei kyllä vituta hävitä paremmalle.

Sitten vielä nappasin ykkösijan paikanpäällä tehdyllä mecha konversiolla. Mallinson pylväitä, monistin, latoin steammechan paikoilleen, rendaus, sitten comppaus ja päälle maalamista snadisti.

Mutta mahtavat assyt oli. Opin todella paljon kesänaikana ja ens vuonna top3:seen pääsy taas kiikareissa :D

Graffa entryn making of kuvat löytyy tästä  http://dl.dropbox.com/u/10361086/Wip/SS_wipit.7z

SuurFett

• Global Moderator
  • aka Surround
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : Lokakuu 02, 2011, 10:28:05 pm »
Nopee konsepti cargoshipistä peliprojektiin. Paljon paremmin kyllä saa muodoista selvää kun alkaa mallintaa tälläseen kuin pelkään sivusta otettuun kuvaan. Eihä tosta saa niin mittasuhteita kuntoon, mutta kunhan sen tunnistaa.

SuurFett

• Global Moderator
  • aka Surround
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : Maaliskuu 21, 2012, 04:22:04 pm »
Kolmen tunnin setti.

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #51 : Maaliskuu 22, 2012, 12:57:11 pm »
Ihan nätti kuva. Mua vähän häiritsee kun metsä on tarkempi kuin kaivuri ja puukasat. Katse menee helposti metsään(http://instantrimshot.com/), jossa ei ole mielenkiinnon kohdetta.
Esim oikean puukasan alaosassa oleva ruoho toimii täysin hyvin, vaikka se on vain kasa blurria suurinpiirtein; ajaa asiansa.
Yleisesti kuvassa on aika hyvä fiilis. Vaalea sumu sopii hyvin ja tuo tunnelmaa. Sitä vois ehkä vielä vahvistaa auringonlaskun heittämillä heikoilla säteillä tai jotain.
Auto näyttää vähän pieneltä jostain syystä.
Kaukana olevaa vuorta vois himmentää, että etäisyys tulis selvemmäksi.
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."