Eli meidän piti suunnitella peli joka käyttäisi hyödykseen kinectiä ja sosiaalisuutta. Meillä on 6 hengen ryhmä joka suunnittelee pelin alusta loppuun. Eli juoni, kontrollit, aseet, hahmot, pelityyli, graafinen ilme. Kuulin huhua, että joku alan ammattilainen vilkaisi meidän pelikonsepteja, mutta se on minun kuulemani huhu.
Eli luomme pelin josta puuttu vain itse tekeminen

Eli koodaus, 3d, animaatio yms. Mutta conceptia sai pelille tehdä, jotta se selventäisi pelin luonnetta ja toisi sitä tilalle.
Minä sain osakseni melkolailla kaiken konseptoinnin. Päähahmot, pahis, viholliset, kartta ja pelitilanteet. Toiselle kaverille jäi toinen päähahmo ja paikalliset asukit.
Pelattiin viime viikolla koulussa kinectia ja oli ihan hauska, mutta kyllä ne kaikki pelit oli tosi suppeita. Siitä sitten lähdin ajattelemaan jotain kunnon action coop-peliä. Sain muun ryhmän suostumaan kehittämään ideaani ja nyt meidän suunnittelema peli kuulostaa siltä, että itse ostaisin sen.
Siinää kaksi pelaaja pelaa samaa hahmoa. HAhmo koostuu 2 henkilöstä. Isosta robotista ja sen päällä olevasta pienestä kaverista. Olkapäillä istuva hahmo ampuu ja tankki kävelee ja lyö. Siitä sitt vedetään kooppia, puzzleja ja minipelejä.