Terve, kaikille kauhean pitkästä aikaan foorumille...noh, joo...täytyy itse sanoa kyllä, että itse tuli ostettua tämä Silo 3D professional -versio tuon hintansa puolesta, joka korvaa minun edelliset ohjelmistot ja ilmaisversiot toden teolla sitten kun kyse on pelkästään 3D -mallintamisesta...

-Käytin joskus aikanaan ja kokeilu versioita 3D Max Studio 2.5 sekä 7 -sarjan kokeilu versioita ja pidin niistä valtavasti, mutta se ohjelmisto ei ole kovin ystävällinen lompakolle ja sitten tuli joskus ostettua tuo fiasko 3D Simply 2 -palikka mallinnus ohjelmisto 100e, joka oli minun ensimmäinen kaupallinen 3d -ohjelmisto lisenssi, mutta se ei ollut kannattava sijoitus kun se oli tuettu vain vanhalle Windows 98 järjestelmälle ja enintään Win2k -järjestelmään ja kun markinoilla oli nykyisille kokoonpanoille saatavana ilmaisia todella laadukkaita ohjelmistoja kuten 3D Blender, joka on ehkä laadukkain ilmainen mallinnus ohjelmisto...

-Tosin 3D Blenderillä on hyvä renderi ja Silo 3D -ohjelmisto ei sisällä renderiä vaan siihen tulee käytää erillistä rendaus softaa ja sitten markkinoilla, mutta en itse ikinä käyttö kokemuksella ja kokeilulla tykästynyt 3D Blender ohjelmistoon, koska sitä on vaikein käyttää monimutkaisten valikko systeemien ja muiden tyokalujen vuoksi.

-Sitten markkinoilla oli myös saatavana Wings3D -ohjelmisto, josta tuli sitten minun käyttämäni 3D -mallinnusohjelmisto, koska käyttöliittymä on todella yksinkertainen ja ohjelmaa on helppo käyttää, tosin jäi harmittamaan se, että Wings3D -puuttuu todella paljon sellaisia töykaluja, joita haluaisin käytää, mutta ei ole kuitenkaan syystä valittaa...

-Mitä viimevuosiin on tullut niin olen tykästynyt eniten Rhinoceros3D 4.0 -mallinnusohjelmistoon ja tähänkin saa -Brazin renderi ohjelmiston vielä, mutta ohjelmiston on silti nykyäänkin minun tilanteeseeni liian kallis kun ei ole päässyt opiskelemaan, jotta voisi hyödyntään opiskelija alennukset, joten ohjelmisto jäi sitten unholaan...

-Toki myös markkinoilla oli paljon muita edullisia ja ilmaisia 3d mallinnustyökaluja, muttanyt nykyään 2011, ostin itselleni sitten nyt Silo3D professional -3D mallinnustyökalun, joka on ja tulee olemaan minun paras ostamanai kaupallinen 3d mallinnusohjelmisto, jota tulen käyttämään ja aijon töystää sitä sitten jatkossa täälläkin.

-Pidän ohjelmistosta siinä mielessä, että se on edullinen ja varsin sopiva ammattikäytöön ja vaikkapa pieneen peli- tai elokuva tuotantoon sopiva ratkaisu jos budjettissa pitää säästää.

-Pidän myös Silo3D -ohjelmistossa: Helppo ja selkeäkäyttöliittymä sekä hallintatyökalut, joita pystyy myös muokata haluttaessa vaikkapa ennestään tuttun 3D -mallinnusohjelmisto ympäristön käyttöliittymään kuten Maya 3D, mutta olennaista on se, että ohjelmisto on laadukas eikä uusista versio päivityksistä tarvitse maksaa edes olenkaan kuin usein muissa 3D -mallinnus ohjelmistoista joutuu maksamaan myös päivitysmaksun, tosin en ole vielä muutoin pahemmin tutustunut ohjelmistoon, mutta mitä olen lukennut ominaisuuksista niin tässä on niitä ihan tarpeeksi eikä edes liikaa ja se ainoa asia mikä jäi harmittamaan ohjelmistossa on se, että ohjelmistossa ei ole omaa 3D Render tai animaatio työkalua, mutta ainakin nykyään saa kuitenkin Render työkaluja, jota voi käytää tänänkin ohjelmiston kanssa...

-Tosin viimevuosina, en ole harjoitellut yhtään 3d-mallintamista kun olen tänne viimeksi jättänyt työnäytteen osaamisesta ja en osaa mielestäni edelleenkään mallintaa edes ilmaisella työkalulla, mutta halusin ostaa kuitenkin ohjelmiston vain siksi, että saisi motiivia käyttää sitä, koska omistaa laadukaan ohjemiston, mutta sellaista käyttäkokemusta ja 3D -mallinuksesta minulla on nykyiseltään...ihan vain harrastuksena, jotenka ei muuta kuin harjoittelemaan.

PS: Nykään Silo 3D on 2.2 ohjelmisto versiossa ja ehkä jos Silo3D ohjelmisto saapuu 3.X versioon se maksaa sitten, ehkä jo 250$ kun nyt sen saa vielä 160$...