An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Pelit  (Luettu 2254 kertaa)

Kojocci

• Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
  • Lightwave 9.5, Adobe Master collection CS3, XFrog
    • Profiili
    • Jessnet2005
    • Sähköposti
Pelit
« : Marraskuu 28, 2008, 07:56:44 am »
Joskus tuntuu että hyvät pelit pitäisi kieltää.... Aloitin Fallout 3:n pelaamisen ja niinhän siinä kävi... kaikki aika kuluu pelaamiseen eikä muista hommista tahdo tulla mitään. Toinen peli missä on tullut hakattua vihollisia jo vuorokausitolkulla on Gaia Onlinessa pyörivä Flash-peli zOMG!. aaaaaarrrrrgggghhh..
Kotisivut: www.jessnet.fi
Suomen 3d Hakemisto: www.jessnet2005.com/3df.html

ajuss

• Full Member
    • Profiili
Vs: Pelit
« Vastaus #1 : Marraskuu 28, 2008, 09:27:15 am »
Niin se on melkein kaikkien pelien kanssa.
Kerran ajattelin tehä töissä 5 min taukojumppaa tetriksella, siihen meni loppupäivä.

Fallout ykköseen olin koukussa kunnolla ja pelasin sen loppuun, mutta silloin olin opiskelija ja aikaa runsaasti.
Fallout kolmosta haluttaisi kovasti kokeilla, mutta... on oikea elämä elettävä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2008, 09:29:51 am kirjoittanut ajuss »

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Marraskuu 28, 2008, 11:08:47 am »
Elämä on vain illuusio joka ilmestyy silloin kun ei ole riittävän hyvää peliä mihin hukuttautua.. :D

Oma mielipide Fallout 3:sta tosin on se, että ykkönen ja kakkonen olivat parempia.. ;) Itselläni oli riittävästi vapaa-aikaa pelata se viikossa läpi, ja sen jälkeen ei kieltämättä ole taas paljoa tehnyt mieli pelata.
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #3 : Marraskuu 28, 2008, 11:52:22 am »
Elämä on vain illuusio joka ilmestyy silloin kun ei ole riittävän hyvää peliä mihin hukuttautua.. :D

Oma mielipide Fallout 3:sta tosin on se, että ykkönen ja kakkonen olivat parempia.. ;) Itselläni oli riittävästi vapaa-aikaa pelata se viikossa läpi, ja sen jälkeen ei kieltämättä ole taas paljoa tehnyt mieli pelata.

Kysymys ei olekaan on ko fallout 3 parempi kuin 1 ja 2, vaan kuinka hyvä se on verrattuna 1 ja 2.
Minusta se erinomainen peli, muttei tietenkään parempi kuin originaalit, ne menevät jo pelkällä legendaarisuus-voimalla ohi :)
Have you ever had a dream, that you were so sure was real? What if you were unable to wake up from that dream? How could you tell the difference between the dream world and the real world ?

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2008, 02:14:29 pm »
Fallout 3 addiktio oli yllättävän kevyt :), mutta WOW addiktio iski aikoinaan aika rankasti noin 3kk. ajan. Silloin ei meinnanut pystyä edes töissä olemaan. Ei kyllä muista milloin viimeksi olisi peli vaikuttanut elämään niin suuresti.
Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

Vilperi

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2008, 06:54:54 pm »
Ootteko pelaillu Far Cry kakkosta? Itelle kyseinen peli oli järkyttävä pettymys. Täyttä kuraa koko paska.

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2008, 10:12:46 pm »
Kysymys ei olekaan on ko fallout 3 parempi kuin 1 ja 2, vaan kuinka hyvä se on verrattuna 1 ja 2.
Minusta se erinomainen peli, muttei tietenkään parempi kuin originaalit, ne menevät jo pelkällä legendaarisuus-voimalla ohi :)

Toki pelinähän se on hyvä, en sitä sano. Tosin yhdyn XCX:n kommenttin, että addiktio taso ei ollut kovinkaan suuri. Jo muutaman päivän jälkeen peli alkoi toistamaan itseään ja toisaalta lopulta alkoi miettimään pelatessa, että milloinkahan tämä loppuu ja kun se loppui oli olo hieman pettynyt. Fallout 1:n ja 2:n maailman immersio oli jotain niin eritasoista, että Fallout 3 oli kuin pinnallinen pokkari Tolstoin rinnalla. Itse jäin kaipaamaan syvyyttä peliin ja juoneen. Toisaalta hyvin harvat pelit nykyään pääsevät enää sille tasolle, että pelin voisi sanoa vakuuttaneen juonellisesti. Kaukana takana ovat Baldurs Gatet ja Planescape:Tormentit.. Sigh, it was fun while it lasted...  :'( Ehkä pitäydyn vain kirjoissa, niissä sentään yleensä on jonkin asteista juonellista sisältöä...  ::)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 28, 2008, 10:14:25 pm kirjoittanut Mathatan »
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Marraskuu 29, 2008, 01:46:25 am »
Totta kyllä, että juoni ei aina ole pääasia kaikissa peleissä varsinkaan jos peli tehdään tuijottamalla tilastoihin ja tekemällä juuri sitä "mitä ihmiset haluaa". Eli 5min oppimiskäyrä, ei dialogia, ei "turhaa" tekemistä, toimintaa ja paljon, nettimoninpeli. Mitäpä sitä hyvää konseptia juonella pilaamaan.

Onneksi on muutamia jotka jaksaa juonellakin viihdyttää pelaajaa. Vähän vanhemmista peleistä tulee heti mieleen Mafia. Broken Sword 1 ja 3 ei jätä kylmäksi ikinä. Longest Journey ja vähän heikompi Dreamfall. Dreamfall hiukan onnahtelee, mutta kerää lopulta pisteet ainakin minulta. Half-Life 2 eli ollut kovin juonivetoinen, mutta taustalla pyörivä tarina toimi ja pysyi kasassa. Overlocked: History Of Violance oli valitettavasti aika shittiä pelinä, mutta juonessa on ajatusta. Mass Effect oli minusta hyvä pelinä ja myös juonellisesti. GTA 4 jopa onnistui viihdyttämään tarinalla hetken aikaa, kunnes peli "tee turhia tehtäviä turhille dudeille" moodiin ja pääjuoni painui unholaan. Kaippa se sieltä kaivetaan esiin kunhan on saanut täyttötehtävät tehtyä, mutta itseäni e kovin pitkään innosta turhien tyyppien auttaminen. Drake Uncharted oli aika juoneltaan vähän löyhä, mutta se toimi vaikkei ollutkaan kovin syvällinen. Tarina oli kuitenkin miellyttävä ja piti pelin hyvin kasassa. Tosin en koskaan pelannut Unchartedia läpi asti, joten en tiedä mitä ihan lopussa tapahtui.

Eli tarkoituksena oli sanoa, ettei juonet ole kokonaan unohtuneet. Kaipaan kyllä edelleen Mafian tyylistä toimintapeliä, joka olisi yhtä vahvasti juonivetoinen.
Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

mikkomikko

• Global Moderator
    • Profiili
    • 3D portfolio
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2008, 11:35:48 am »
Mafialle pisteet, se oli ainakin silloin aikanaan tosi hyvä.

tuomask

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2008, 02:41:47 pm »
Jatkoakin on Mafialle on tulossa: http://www.mafia2game.com/

fossa

• Hero Member
  • Digital Arts / Taideakatemia / Turkuamk
    • Profiili
    • valtteri.digitalartsturku.net
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2008, 03:52:18 pm »
fallout 3:sta pitää kyllä teille alan hepuille blastata seuraavaa.

Itse pelistä en enempää tiedä kun en sitä ole påelannut, mutta graffoja olen nähnyt yllin kyllin, ja oon kyllä melkomoisen pettynyt graafiseen ulkoasuun.
Minua suoraan sanottuna vituttaa että miten joku voi mainostaa peliä älyttömän upeena graffjen puolesta ja kone huutaa hoosiannaa kun sitä pyörittää, mutta vittu ambientvaloa tai edes jonkinlaista GI-tyyppistä beikkausta EI OLE.

Siis mitä vittua, jos seisot keskellä päivää aavikolla täydessä auringonpaisteessa esimerkiksi kasvotsten jokun hahmon kanssa, niin että aurinko on hahmon takana niin fallout3:ssa tuon hahmon naama jää täysin mustaksi. Samoin jokaikinen varjo keskellä päivä on täysin musta. Jos tämä on olevinaan harkittu tyyliratkaisu niin aika paska maku niillä bethesdan pässeillä on.
Ärsytrttää ihan helvetisti että pelin graffaa voidaan hehkuttaa niin jumalattomasti että tässä saa vittu 500000 x 2000000 reson ja tekstuurimapit on jotain 5000x5000 ja osaa luoda aidon heijastuksen veteen mutta perusasiat puuttuu.

vittu

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #11 : Marraskuu 29, 2008, 08:10:20 pm »
Ostin uuden Xboxin ja GTA IV:n. Far Cry 2 olisikin sitten seuraavana...

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #12 : Joulukuu 01, 2008, 11:46:50 pm »
fallout 3:sta pitää kyllä teille alan hepuille blastata seuraavaa.

Itse pelistä en enempää tiedä kun en sitä ole påelannut, mutta graffoja olen nähnyt yllin kyllin, ja oon kyllä melkomoisen pettynyt graafiseen ulkoasuun.
Minua suoraan sanottuna vituttaa että miten joku voi mainostaa peliä älyttömän upeena graffjen puolesta ja kone huutaa hoosiannaa kun sitä pyörittää, mutta vittu ambientvaloa tai edes jonkinlaista GI-tyyppistä beikkausta EI OLE.

Siis mitä vittua, jos seisot keskellä päivää aavikolla täydessä auringonpaisteessa esimerkiksi kasvotsten jokun hahmon kanssa, niin että aurinko on hahmon takana niin fallout3:ssa tuon hahmon naama jää täysin mustaksi. Samoin jokaikinen varjo keskellä päivä on täysin musta. Jos tämä on olevinaan harkittu tyyliratkaisu niin aika paska maku niillä bethesdan pässeillä on.
Ärsytrttää ihan helvetisti että pelin graffaa voidaan hehkuttaa niin jumalattomasti että tässä saa vittu 500000 x 2000000 reson ja tekstuurimapit on jotain 5000x5000 ja osaa luoda aidon heijastuksen veteen mutta perusasiat puuttuu.

vittu

:D

Onhan tuo outoa, mutta itse en edes huomannut pelatessani. Sopeudun.

btw. Fallout 3:ssa on ehkä hienoin collectors edition ikinä! Vault lunchbox, joka toimii itselläni...LEIPÄBOXINA  ;D
Hienoin leipäboxi mitä on nähty.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 01, 2008, 11:48:24 pm kirjoittanut zedar_1 »
Have you ever had a dream, that you were so sure was real? What if you were unable to wake up from that dream? How could you tell the difference between the dream world and the real world ?

fossa

• Hero Member
  • Digital Arts / Taideakatemia / Turkuamk
    • Profiili
    • valtteri.digitalartsturku.net
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Joulukuu 02, 2008, 10:40:53 am »
Mua vaan siis ylipäätään ärsyttää aina kun jotain peliä hehkutetaan silleen GRAPHICS 99% OMG meiningillä ja sit se on kuitenki ihan paska.
Mitä helvettiä HD -resoluutiolla ja hdri-valaisulla luullaan saavutettavan jos peli näyttää muuten siltä ku se olis tehty 5 vuotta sitte.

Enhän kukaan sais missään 3d-graffarendauscompossakaan täysiä pisteitä jos rendais täydellisesti mallinnetun hahmon helvetin tarkoilla tekstuureilla ja materiaaleilla kuvakoossa 5000 x 4000 mut jättäis valoista varjot pois. Tai GI:n. Tai antialiasoinnin.
Perusasiat ens, sitte vasta hd-resot sun muut.

Ehkä tää tulee osittain siks et oon ihan älytön fallout 1 ja 2 fani ja sitte samalla toisaalta bethesda softwaren ja elder scrolls oblivionin harras vihaaja.

tai sitte mun kaikilla kavereilla on ollu jokseenki kova kontrasti päällä tms...

Jos hyviä esimerkkejä taas etitään ni toi Mirror's Edge on iha helevetin hyvännäkönen
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2008, 10:43:39 am kirjoittanut fossa »

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #14 : Joulukuu 04, 2008, 07:25:40 pm »
^ Broidilla oli toi Mirror's Edge. OK, mut äärettömän tylsä ::). Liian kliiniä vaikkakin helvetin upea!