Joo-o. Tässä nyt olisi:
http://www.youtube.com/watch?v=enHmfByqEyUMietteitä:
Vituttaa. Isoin virhe oli liian ison ja pitkän animaatio tekeminen. Toinen(minun osaltani) virhe oli lyöttäytyä yhteen muiden kanssa, koska minulla on kokemusta sata kertaa enemmän ja useista ohjelmista(mm. komppaaminen) ja kaverit olivat työharjoittelussa(itse suoritin sen kesälomilla aiemmin), joten ~70% työstä jäi minulle. Kaverit eivät varmasti edes tiedä miten paljon tätä kikkaretta väänsin.
Minun tekemiä hahmoja ovat Triceratops, Diplodocus ja ötökkä(kaveri teki tekstuurin).
Rahkeita olisi tosiaan ollut tehdä vaikka mitä, jos olisi vain tiennyt alussa mitä tietää nyt. Oltaisiin vaikka tehty pelkkä ötökän lento, mutta triplasti paremman näköisenä.
Kamerakulmat ja kuvien pituudet ovat aika pahasti pielessä, mutta ei voi mitään. Ne ovat vaikeita asioita, joiden kanssa ammattilaisetkin kamppailevat. Vaikka tein previsualisaationkin, niin silti tajuan vasta nyt, että kokonaisuus on aivan liian sekava ja päämäärätön.
Sitten päästäänkin positiivisiin puoliin:
Opin ihan helvetisti tämän projektin aikana. Riggaamista, teksturointia ja isoimpana ehkä managerointia. Kaiken kasassa pysyminen, kansiorakenteet ja muu vastaava ei tosiaan ole helppoa ja respekti johtavia tyyppejä kohtaan kasvoi hiukan.
Olen sitä mieltä, että melkein kaikki tekevät liian ison työn jossain vaiheessa uraa ja siitä oppivat kantapään kautta ajankäytöstä ja siitä mihin rahkeet riittää.
Mulla se projekti oli tämä. Periatteessa siis erittäin opettava ja hyvä työ, mutta tehdessä meinasi usko loppua, kun pitää valvoa kolmatta yötä, jotta saadaan työ ajoissa pihalle. Vituttaa, mutta kun se on nyt ohi, niin hyvä että tuli tehtyä.
Isoin onnistuminen projektissa on sen valmiiksi saaminen. Järkyttävän iso homma noin lyhyessä animaatiossa.
Seuraavaksi aion tehdä ihan helvetin hienon stillikuvan, joka kompensoi lopputyön epäonnistumista.