An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Lopputyön aloittamisen autuus  (Luettu 5373 kertaa)

xcx

• Administrator
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
Vs: Lopputyön aloittamisen autuus
« Vastaus #75 : Marraskuu 02, 2010, 06:32:53 pm »
Position ja orientation constrainteilla. Kenties link constraintillakin, mutta se ilkeä kapistus joka puree jossain vaiheessa persiille :).

Anyways. Tää on hiukan isompi juttu. Jonka selventämiseen menee jonkin aikaa, mutta pähkinänkuoressa.

Position -ja orientation controllereilla otat targetit kumpaankin ja toiselle 70% ja toiselle 30% weightiä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2010, 06:34:44 pm kirjoittanut xcx »
Senior Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #76 : Marraskuu 02, 2010, 07:35:07 pm »
Position ja orientation constrainteilla. Kenties link constraintillakin, mutta se ilkeä kapistus joka puree jossain vaiheessa persiille :).

Anyways. Tää on hiukan isompi juttu. Jonka selventämiseen menee jonkin aikaa, mutta pähkinänkuoressa.

Position -ja orientation controllereilla otat targetit kumpaankin ja toiselle 70% ja toiselle 30% weightiä.

Selvä. Testailen vähän ja katson onko se vaivan arvoista.
Ensimmäinen animaatio testi(ensimmäinen tekemäni looppi myös). Taaksepäin kävely.

Jalkoja pitää vähän säätää vielä, kun liukuvat.

Tässä vielä Diplodocus sculpti.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2010, 07:39:24 pm kirjoittanut zedar_1 »
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

kerosene

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #77 : Marraskuu 02, 2010, 10:44:07 pm »
tsekkaa oheinen max 2009 tiedosto

eli translationinn position constraint ja rotationiin orientation contraint. Molempiin voi valita useita seurattavia obuja ja ja niiden valista tasapaino voi saataa (ja animioda)

h

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #78 : Marraskuu 03, 2010, 12:18:08 am »
Sain toimimaan, kiitos neuvoista ja filusta. Ei se niin hirveän vaikea ollut.
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #79 : Marraskuu 11, 2010, 05:02:09 am »
Vähän isompi päivitys.
Kävely on korjattu ja ase teksturoitu. Panssarit vielä, mutta se ei ole mikään iso juttu.
Alun ötökän lento on animoitu ja ötökkä teksturoitu.

Kuvaa:
Triceratopsin aseistus:

Ötökän animaatio screencappina ja pikainen comppi-testi. Tarkoituksena on, että tausta on vahvasti blurri ötökän lennossa ja highlightit ylipalaneet. Tuossa on refloja vähän liikaa. Ne on previsualisointi palikoita ne värikkäät taustalla  :)

*CLICK*

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2010, 05:04:25 am kirjoittanut zedar_1 »

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #80 : Marraskuu 18, 2010, 12:56:05 pm »
Huhhuh, Nyt rendaillaan.

Animaatiota on muutamia vielä tekemättä, mutta tarkoitus on laittaa viikonlopuksi koulun koneet rendaamaan ja toivoa parasta.

On kyllä paskaa tehdä näin iso projekti liian pienellä ja taitamattomalla porukalla.

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #81 : Joulukuu 14, 2010, 08:33:00 pm »
Joo-o. Tässä nyt olisi:
http://www.youtube.com/watch?v=enHmfByqEyU

Mietteitä:
Vituttaa. Isoin virhe oli liian ison ja pitkän animaatio tekeminen. Toinen(minun osaltani) virhe oli lyöttäytyä yhteen muiden kanssa, koska minulla on kokemusta sata kertaa enemmän ja useista ohjelmista(mm. komppaaminen) ja kaverit olivat työharjoittelussa(itse suoritin sen kesälomilla aiemmin), joten ~70% työstä jäi minulle. Kaverit eivät varmasti edes tiedä miten paljon tätä kikkaretta väänsin.
Minun tekemiä hahmoja ovat Triceratops, Diplodocus ja ötökkä(kaveri teki tekstuurin).
Rahkeita olisi tosiaan ollut tehdä vaikka mitä, jos olisi vain tiennyt alussa mitä tietää nyt. Oltaisiin vaikka tehty pelkkä ötökän lento, mutta triplasti paremman näköisenä.
Kamerakulmat ja kuvien pituudet ovat aika pahasti pielessä, mutta ei voi mitään. Ne ovat vaikeita asioita, joiden kanssa ammattilaisetkin kamppailevat. Vaikka tein previsualisaationkin, niin silti tajuan vasta nyt, että kokonaisuus on aivan liian sekava ja päämäärätön.

Sitten päästäänkin positiivisiin puoliin:
Opin ihan helvetisti tämän projektin aikana. Riggaamista, teksturointia ja isoimpana ehkä managerointia. Kaiken kasassa pysyminen, kansiorakenteet ja muu vastaava ei tosiaan ole helppoa ja respekti johtavia tyyppejä kohtaan kasvoi hiukan.
Olen sitä mieltä, että melkein kaikki tekevät liian ison työn jossain vaiheessa uraa ja siitä oppivat kantapään kautta ajankäytöstä ja siitä mihin rahkeet riittää.
Mulla se projekti oli tämä. Periatteessa siis erittäin opettava ja hyvä työ, mutta tehdessä meinasi usko loppua, kun pitää valvoa kolmatta yötä, jotta saadaan työ ajoissa pihalle. Vituttaa, mutta kun se on nyt ohi, niin hyvä että tuli tehtyä.
Isoin onnistuminen projektissa on sen valmiiksi saaminen. Järkyttävän iso homma noin lyhyessä animaatiossa.

Seuraavaksi aion tehdä ihan helvetin hienon stillikuvan, joka kompensoi lopputyön epäonnistumista.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2010, 08:35:25 pm kirjoittanut zedar_1 »

SirRobin

• Full Member
    • MSN Messenger  - runtti3@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #82 : Joulukuu 14, 2010, 11:08:56 pm »
Otetaanpa sitten sille !  ;D kun valmista tuli. Rexin tykki oli melko mystinen.
"I find your lack of faith disturbing."
"You are strong, but now you must be destroyed!"
"Impressive...most impressive."
"You are beaten."

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #83 : Joulukuu 14, 2010, 11:44:10 pm »
Jep. Sille on otettu jo viime viikolla ;)

Käytin aikaa mm. semmoiseen kuin räjähdyksen lisääminen rexin tykin ampumiseen. Tajusin sen tehtyäni, että se näkyy parin frame ajan, eikä sitä käytännössä voi nähdä sieltä  ;D

Mut ei se mitään: aloitin tänään scifi scenen suunnittelun ja siitä tulee awesome!  8)

GoodAsNew

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #84 : Joulukuu 15, 2010, 02:43:11 pm »
Huomaa kyllä että on ollut iso pala purtavana. Yhden teknodinon animaatio ois ollut tarpeeksi iso projekti. Mut valmista tuli kummiskin. Aina täytyy muistaa se vanha sanonta "Quality over quantity".

Odotan innolla sitä scifi skeneä. :)

Herring

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #85 : Joulukuu 15, 2010, 07:20:07 pm »
Hienoa että tuli valmiiksi.
Tiedän tuon tuskan kun itte tein lopputyötä 2000. Tosin tuossa tapauksessa tein sen yksin alusta loppuun. Puoli vuotta siinä palo aikaa 2 minuutin animaatioon.
Ja koulun koneet laski koko roskaa viikon putkeen. Mutta kyllä siinä oppi kaikkee kivaa äänistä, fadeista, kameran hallinnasta, valoista etc.

Tosin ongelma nykyäänkin mihin törmään on se että koneesta ei vaan yksinkertaisesti riitä rahkeita tehdä pahemmin animaatiota. Itte en niin paljoa pidä stilleistä mutta kun kone laskee framee 30 minuuttia vaikka miten optimoit niin eipä siinä animaatio harjotusta pahemmin tule. Multakin pyydetty Executorista flyby animaatiota ja sen cityn sisällä lentelyä mutta ei siitä tällä koneella pahemmin mitään tule kun framet kestää mitä kestää.
Tosiassa leikkaukset, transitiot olis mukava kyllä pitää mielessä mutta niitteen kanssa on kyllä pakko sitteen tehdä karvalakki mallinusta. Yhtään animaatiota en ole 10 vuoteen tehnyt juuri tuosta syystä.

Meni vähän sivuraiteille mutta sitten vaan sairaita stillejä tekemään :D

FJ-Susi

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #86 : Tammikuu 02, 2011, 01:23:34 am »
Jep se ei ole ihan helppoa se oman ajatuksen siirtäminen katsojalle.
Alku oli tosi hyvä, ja kärpäsen lennossa oli ihan pro meininki.

Mutta sit tuntui että dinojen animoimisessa oli iskenyt hirveä hoppu ja aikapula.
Ja animaatiot oli runtattu vain väkisin kasaan jäljellä olevassa ajassa.

Mutta animaation valmiiksi saaminen on kuitenkin aina hatunnoston arvoinen suoritus  :)

SuurFett

• Global Moderator
  • aka Surround
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #87 : Tammikuu 03, 2011, 08:29:41 pm »
Mutta nyt se on tehty :D Itelläkin oli aika sellanen fiilis, että oltiin tosi epätyytyväisiä lopputulokseen. Mutta se mitä siitä oppii on todella arvokasta. Mutta nyt jatkat ahkerasti, etkä lopeta! Pidät taidot tuoreena

zedar_1

• Hero Member
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #88 : Tammikuu 04, 2011, 12:17:42 am »
Jep jep, kiitos kommenteista!  :)

deadend

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #89 : Tammikuu 06, 2011, 06:33:55 pm »
Onnea proggiksen valmistumisen johdosta!

Kyllähän tuossa filmissä paikoitellen ajan puute näkyy, erityisesti tuon muuan sauruksen kävely oli melko huvittavan näköistä liukumista :D , mutta oli varmasti opettavaista noin monipuolisen animaation työstäminen.

...
Olen sitä mieltä, että melkein kaikki tekevät liian ison työn jossain vaiheessa uraa ja siitä oppivat kantapään kautta ajankäytöstä ja siitä mihin rahkeet riittää.
...
Niin totta ainakin omalta kohdalta, jopa usempaan otteeseen. Tuskimpa kukaan on alusta asti kirjannut tuntejaan ja vertaillut kehittymistään siinä määrin, että pystyisi täysin ennakoimaan tulevan projektin ajankäytön ensimmäisellä kerralla. Kyllä se on vain jotain minkä oppii siinä missä muuntkin taidot.

Tsemppiä stillin kanssa  :)