Kohta alkaa olla aika hakeutua (taas) kouluun ja keräisin hieman mielipiteitä ja ajatuksia Suomen 3d kouluista. Eli millaista koulutuksen taso mielestäsi on? jne. Lähinnä Metropoliasta ja Raolista olen tällähetkellä kiinnostunut, mutta onko muita varteenotettavia kouluja?
Raolissa olen ollut nyt jotain kolme kuukautta. Kursseja on ollut vähän joka aiheesta, valokuvausta, flashiä, directoria, käsikirjoitusta,3dtä, photaria, etc.
Itse kaipaisin paljon laadukkaampaa 3d opetusta ja enemmän. Jos osaat jo käyttää maxia hyvin, et luultavasti saa koulusta dramattisesti lisää taitoa. Jos olet nähnyt joitain 3d töitäni täällä, niin tiedät millä tasolla olen; osaan varmaankin enemmän kuin meidän opettaja, tai hän on vain laiska(annoimme kurssin lopussa kritiikkiä, saa nähdä auttaako...)

Itselle suurin hyöty on se, että on kunnon laitteet ja se, että on "pakko" tehdä ne vaaditut työt, eli on joku potkimassa persuksille

Itse olen oppinut esim. photoshopista ihan järkyttävästi uutta, vaikka osasin käyttää jo aiemmin sitä erittäin hyvin. Opetus on kyllä ollut hyvää noin pääsäntöisesti ja opettajat ovat mukavia ja rentoja.
Itse koulu on erinomainen, tilat ovat hyvät ja laitteisto on toimivaa.
Conclusion:
Jos halajat 3dtä, niin hae Metropoliaan ykkösvaihtoehtona(onhan Turussa myös joku koulu...).
Raoliin oli suht helpot pääsykokeet(logiikkaa, paperilennokin rakentamista ohjeista

, lyhyt haastattelu), eikä hakijoita ollut paljoa, sen verran että helposti suurin osa halukkaista pääsi, joten se vaikka kakkosvaihtoehdoksi.
btw. jos haen tänä vuonna Metropoliaan ja pääsisin sisään, niin voinko jättää sen odottamaan vuodeksi, vaikka olen raolissa?