An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Modo bump problemo  (Luettu 552 kertaa)

mikkomikko

• Global Moderator
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • 3D portfolio
    • Sähköposti
Modo bump problemo
« : Elokuu 16, 2009, 08:25:56 pm »
Missähän mahtaa olla kun bumpit ei meinaa toimia. Elikkäs olen tekemässä tuollaista linkin mukaista bumppia mikä noissa tussien korkeissa on, mutta kun ei meinaa onnistua :/ Olen uvmapannu korkin johon mustavalkoraitatextuuri tulee. diffuse colorina mappi näkyy hyvin, ei ongelmaa mutta kun sen pistää bumpiksi niin mitään ei tapahdu. Bump strength pitää olla vähintään 1000% ennenkö tulee mitään edes hieman näkyviin. Olen koittanu etsiä foorumeilta neuvoa mutta ei vielä ainakaan ole pistäny silmään. Modo 401 sp1 käytössä. Linkki esimerkkiin: http://www.sarfmarket.com.tr/content_files/prd_images/STABİLO%20122Lİ.jpg

kone

• Global Moderator
    • Profiili
Vs: Modo bump problemo
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2009, 08:59:19 pm »
Joo Modossa bump strength joutuu joskus vaan nostamaan päättömältä vaikuttavaan arvoon.. jotta ois vaikutusta

mikkomikko

• Global Moderator
    • Profiili
    • 3D portfolio
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2009, 09:08:49 pm »
En silti oikein ymmärrä. Yritin eri textuureilla ja sama homma, sitten kun kokeilee esim dottsia niin sillä saan 100% arvolla sopivalta näyttävän tuloksen. normaalisti se 100% on ihan maksimi.

mikkomikko

• Global Moderator
    • Profiili
    • 3D portfolio
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2009, 10:21:57 pm »
Kun vaihdoin environments presetin ni johan rupes toimimaa, joku bugi ilmeisesti vain kait..   ???

ienrdna

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #4 : Elokuu 21, 2009, 05:12:32 pm »
Itse käytän max 10% arvoa, mutta joskus se mappi pitää saada toimimaan. eli bugi.

Mediakumppari

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Mediakumpparin blogi
« Vastaus #5 : Marraskuu 29, 2009, 12:35:24 pm »
Moi

Itse aikoinaan mallinsin tuon tussin kuviot.  EN käyttänyt bumppia. Suosittelisn vastaaviin kohteisiin displacement-mappia. Siinä voi määrittää korkeuden millimetreinä.

Pidän blogia Modoon liittyen. Ilmoittelen täällä uutisosiossakin aina välillä uusista merkinnöistä.
Nyt esittelyssä 401 uudet ominaisuudet. Käykää kommentoimassa tai kommentoikaa täällä.
http://mediakumppari.blogit.fi/