An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: boner  (Luettu 438 kertaa)

diffa

• Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
  • Code/Art/Design
    • Profiili
    • Sähköposti
boner
« : Toukokuu 21, 2010, 11:43:58 am »
Duunasin hahmolle rigin ja sit mirroroin käsi luut ( big mistake!) .Kaikki tietenki toimii maxissa ihan loistavasti (onhan kyseessä kuitenkin huippu ohjelma  ;) ) Mut sit ku exporttaan hahmon 3d engineen, ni kas hommat alkaaki kusemaan. Eli ku mirroroin käden luut ni niiden luiden skaala o -100, joka taas aiheuttaa sen että enginessä hahmo näyttää "liikuntarajoitteiselta"(käsi roikkuu väärässä asennossa). Nii sellasta sit ajattelin kysästä, että voiko tuon skaalan nyt jotenki resetoida silleen että ei tarvis koko paskaa alkaa tekemään uudestaan ??? (tuli nimittäin animoitua hahmoa jo jonkin verran)

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
Vs: boner
« Vastaus #1 : Toukokuu 21, 2010, 03:32:37 pm »
Mirror ja skaala työkalut on pahin asia mitä 3dsoftaan voi tehdä. Voit resetoida xformit kyllä, mutta se tod.näk pistää animaatiosi vit...ksi. Toinen ongelma on ettei tuo ole uniform skaalausta joka on tosi paha asia hierarkiassa, koska se pistää matriisit ketuiksi lapsiboneissa se skaala myös joissain tilanteissa tuo aiheuttaa ikävää skewaantumista. Yksi ratkaisu on tehdä uusi skeleton, joka ei ole mirroroitu ja bindaa vanhat luut siihen position ja orientation contrainteilla. Se vaatii hiukan scriptaa tai paljon kärsivällisyyttä. Voin napsutella sulle scriptan siihen jos annat skeletonin ja pari testianimaatiota, jolla testaa.
Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

diffa

• Hero Member
  • Code/Art/Design
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2010, 04:13:15 pm »
jep!
hermot meni ja pää räjähti. Eli joutu duunaan kaiken uudestaan  :'( mut samapa tuo, onneks oon niin sairaan nopeen duunaan kaikkee shittii, että ei tullu takapakkia ku yks päivä.HAHAAA!.

Tyhmästä päästä kärsii koko tuotanto.

Masa

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2011, 11:03:09 pm »
Ei mitään hätää.. ei tässä mitään vittuilla. Ei sitä kerralla kukaan osaa.

Pas-2

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : Helmikuu 01, 2011, 02:17:13 pm »
Maxista pitäisi poistaa koko Mirror työkalu. Mikäli meshejäkin pitää mirroroida niin se kannattaa *ehdottomasti* tehdä mirror modifierilla, toimii myös usealle objektille ja groupeille jne. Animoinnista en tiedä itse juuri mitään mutta olen vähän kuullut että peilaus lähinnä tuhoaa animoinnin, eikä undokaan auta.

Aki K

JuhaHo

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Helmikuu 01, 2011, 03:09:28 pm »
Itse olen käyttänyt sellaista kiertotietä peilauksessa, että olen luonut uuden objektin mirror objektin koordinaatteihin. Tämän jälkeen olen tuonut atachilla peilatun objektin meshin uuteen objektiin ja tuhonnut uuden objektin geometrian. Näin olen olen saanut suht' ennustettavasti käyttäytyvän objektin. Samaa tekniikkaa joutuu käyttämään myös monen modifierin kanssa. Itselläni oli vuoden sisään keissi, jossa animoin ajoneuvoa. Sain projektia varten yhden renkaan vanteineen, jonka sitten laiton toiselle sivulle sellaisenaan ja peilasin toiselle sivulle. Peilatut pyörät lepattivat ja käkättivät joka suuntaan alkuperäisten toimiessa moitteetta.

En tiedä onko yleisesti käytetty ratkaisu, mutta itse olen joutunut tätä Maxin kanssa käyttämään; DOS-version kanssa ei muistaakseni tällaista ongelmaa esiintynyt.