An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Mihin kouluun...?  (Luettu 996 kertaa)

Jary

• Newbie
  • *
    • Profiili
Mihin kouluun...?
« : Kesäkuu 15, 2010, 03:33:30 pm »
Heipä hei kaikille,

Eli kuten otsikko jo sanookin, olisi kiva saada mielipiteitänne seuraavista kouluista/koulutusohjelmista:

Metropolia Ammattikorkeakoulu - 3D-animointi ja -visualisointi
University of Hertfordshire - 3D Digital Animation
Bournemouth University - Computer Animation Arts
The Animation Workshop - Computer Graphics Art

Olen aina halunnut 3D-mallintajaksi (character artistiksi/environment artistiksi tarkalleen ottaen), ja opiskelenkin tällä hetkellä Tampereen Ammattikorkeakoulussa englanninkielisessä, interaktiivisen median koulutusohjelmassa. Kyseinen linja ei kuitenkaan ole täyttänyt odotuksiani 3D:n osalta (tunnit olivat täyttä kaaosta) ja haluaisin rueta miettimään mahdollisia vaihtoehtoja.

Olen kuullut (ja nähnyt) hyviä asioita näistä neljästä koulusta/koulutusohjelmasta ja olisi mukava kuulla teiltä lisää, niin positiivisia kuin negatiivisiakin puolia :)

Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2010, 10:08:27 am kirjoittanut Jary »

xcx

• Administrator
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
Vs: Mihin kouluun...?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2010, 09:38:46 am »
Jos rohkeus riittää lähteä ulkomaille niin se kannattaa ehdottomasti. Sitä kokemusta arvostetaan varmasti koulun lisäksi. Eli jos nuo ovat vaihtoehtosi niin jättäisin sen Metropolian pois ja valitsisin jonkun noista ulkomaalaisista. Pelialalla varsinkin Jenkeissä oloa arvostetaan, mutta toki Englanti on se next best thing.
Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

Jary

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2010, 02:23:55 pm »
Jos rohkeus riittää lähteä ulkomaille niin se kannattaa ehdottomasti. Sitä kokemusta arvostetaan varmasti koulun lisäksi. Eli jos nuo ovat vaihtoehtosi niin jättäisin sen Metropolian pois ja valitsisin jonkun noista ulkomaalaisista. Pelialalla varsinkin Jenkeissä oloa arvostetaan, mutta toki Englanti on se next best thing.

Kiitos vinkistä, näin vähän arvelinkin :) Itse olen seurannut Bournemouthin edistystä nyt jo monen vuoden ajan, ja luulenpa että joko se tai Tanskan TAW kiinnostaisi minua eniten. TAW taitaa kuitenkin olla melko uusi koulu (ensimmäiset valmistuvat vasta nyt), joten uskaltaako tällaisen koulun taitoihin ja/tai kokemukseen luottaa? Myös Tanska maana ehkä kiinnostaisi minua enemmän kuin Englanti.

qde

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • kustaa.com
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 17, 2010, 12:27:01 pm »
TAW taitaa kuitenkin olla melko uusi koulu (ensimmäiset valmistuvat vasta nyt), joten uskaltaako tällaisen koulun taitoihin ja/tai kokemukseen luottaa?

TAW:in 3d Artist linja on tosiaan ollu vasta muutaman vuoden käynnissä mutta itse koulu on pyöriny jo 90-luvulta lähtien.
en tiedä ton kyseisen linjan tasoa mutta koulu on muuten ainakin todella laadukas.

Kustaa

Jary

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2010, 06:31:57 pm »
TAW taitaa kuitenkin olla melko uusi koulu (ensimmäiset valmistuvat vasta nyt), joten uskaltaako tällaisen koulun taitoihin ja/tai kokemukseen luottaa?

TAW:in 3d Artist linja on tosiaan ollu vasta muutaman vuoden käynnissä mutta itse koulu on pyöriny jo 90-luvulta lähtien.
en tiedä ton kyseisen linjan tasoa mutta koulu on muuten ainakin todella laadukas.

Kustaa

Huomasin juuri että Bournemouthin linja keskittyy enemmän animaation tekniseen puoleen (tuottaen technical directoreita ja CG programmereita), kun taas Hertfordshire on omistautunut 3D:n taiteellisempaan puoleen, tuottaen lähinnä mallintajia. Itse olisin 3D:ssä kiinnostunut jälkimmäisestä.

Mitä tulee TAWiin, yksi Hertfordshiren opettajista kertoi minulle nähneensä kyseiseltä koululta erittäin vaikuttavia animaatioita. Xcx kuitenkin mainitsi viestissään että Englanti on se "next best thing", joten tämä tulee olemaan todella vaikea päätös :D

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 18, 2010, 11:29:18 pm »
Ulkomaa ku ulkomaa :). Englanti on kuitenkin euroopassa se ykköspaikka joka noteraan ensimmäisenä ja hyvä myös kielen vuoksi.
Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

Jary

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #6 : Kesäkuu 18, 2010, 11:50:14 pm »
Ulkomaa ku ulkomaa :). Englanti on kuitenkin euroopassa se ykköspaikka joka noteraan ensimmäisenä ja hyvä myös kielen vuoksi.

Njuu, totta. Kuitenkin olisin puhumassa kolmivuotisesta sitoutumisesta ulkomaille, joten ehkä elämää helpottaisi hieman se että maassa puhuttaisiin englantia ihan äidinkielenä ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2010, 11:52:19 pm kirjoittanut Jary »

GoodAsNew

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2010, 01:32:49 pm »
Character ja enviroment hommassa perinteisesta taideosaamisesta on uskomattomasti hyötyä. Jos haluat vapaat kädet suunnitella hahmoja niin anatomia, ihmisen mittasuhteet ja liike(gesture) on aika tärkeitä osata ja maisemahommiin sitten mittasuhteet, perspektiivi, sommittelu, rytmi, valo, värit, arkkitehtuuri yms..

Jos nuo kiinnostaa, niin menisin sinne Hertfordshire, jonka Jary mainitsi keskittyvän enemmän taiteelliseen puoleen, jos ulkomaille viittit raahautua.

Kattelin myös Metropolian sivuilla niitä oppilastöitä, niin niiden perusteella ainakin he keskittyvät aika paljon kanssa siihen visuaaliseen puoleen, sommitteluun yms.

Jos ei rahasta ole pulaa niin http://www.gnomonschool.com/programs/entertainment_digital/

ahtiandr

• Newbie
  • *
  • studying 3D
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Syyskuu 21, 2010, 03:14:29 pm »
Itse olen tällä hetkellä University of Hertfordshire Digital Animation linjalla.

On enemmän artistille suunnattu. Opiskelu on sellainen että perus jutut on selitty hyvin ja sit valtava määrä projektejä , jotka täytyy saada tehtyä itsenäisesti. On myös piirrustus tunnit.
Opettajat ovat tosi mukavia ja hyvällä kokemuksella.

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #9 : Syyskuu 21, 2010, 11:33:34 pm »
Tämmöistä kommenttia sain Hertsin pelipuolen oppilaalta nimeltä mainitsemattomalta sivustolta(4chanin 3d-foorumi) ;D

Lainaus
Hey bro, im a herts student - -

Ill tell you this THE COURSE IS FUCKING HARD. If you have no background drawing you probably wont even make it though the interview.
.
.
- -seriously if you don't lift your weight in this course you will fail we have a 40% drop out rate in the first year, 80% in the 2nd.

Lainaus
Ill sum up the course. you have vis nav which teachs you storytelling and nartive.
you get taught colour theory, lighting perspective, 1 day aweek you get life drawing, you get assignments every week, you start off with basic 3d and move up to making your own rigged character at the end of the 1st year.

You do this while having an animation showreel you have to make. you get taught vfx skills live action stuff. you get taught how to animate how to make stuff in zbrush mud box max and maya. No games engines in the 1st year. In the 2nd year you move onto unreal ed 3 and cryengine 3 (not 2) seriously this course will make you into an artist if you have the ablility to follow their teachings.
Seriously I can't tell you how amazing this course is if you come here you will say "This is exactly what I want to be taught" and the teachers are fuckin awesome and have worked in the industry.
Have you ever had a dream, that you were so sure was real? What if you were unable to wake up from that dream? How could you tell the difference between the dream world and the real world ?

ahtiandr

• Newbie
  • *
  • studying 3D
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Syyskuu 22, 2010, 03:58:39 pm »
On aika vaikea jos et osaa piirtä  eikä mallintaa , eli jos sinulla on 0 taitoa, niin sitten se on tosi rankka , koska koulutus mene tosi nopea vauhtia. Siellä on monet jotka osavat piirtä mutta näkevät 3d softan eka kerta ja sitten on sellaiset jotka osavat vähän 3d eetä mutta ovat huonoja piirtämisessä.  Itse olen yrittänyt hakea Evtekkiin mutta en päässyt testin läpi . Sitten opiskelin englantia itsenäisesti yhden vuoden aikana ja myös kävin piirrustus tunneilla. Aloitin piirtämisen ihan puhtalta listalta vuosi ennen kuin olen päässyt Hertfordshireen.

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #11 : Syyskuu 23, 2010, 05:22:18 am »
On aika vaikea jos et osaa piirtä  eikä mallintaa , eli jos sinulla on 0 taitoa, niin sitten se on tosi rankka , koska koulutus mene tosi nopea vauhtia. Siellä on monet jotka osavat piirtä mutta näkevät 3d softan eka kerta ja sitten on sellaiset jotka osavat vähän 3d eetä mutta ovat huonoja piirtämisessä.  Itse olen yrittänyt hakea Evtekkiin mutta en päässyt testin läpi . Sitten opiskelin englantia itsenäisesti yhden vuoden aikana ja myös kävin piirrustus tunneilla. Aloitin piirtämisen ihan puhtalta listalta vuosi ennen kuin olen päässyt Hertfordshireen.

No osaan mallintaa ja piirtäminenkin rupeaa vuodessa sujumaan. Olen tässä vuoden ensin töissä keräämässä rahaa ja sitten vasta haen sinne.

Olitkos sinä juuri pelipuolella vai yleisellä 3dllä?
Have you ever had a dream, that you were so sure was real? What if you were unable to wake up from that dream? How could you tell the difference between the dream world and the real world ?

ahtiandr

• Newbie
  • *
  • studying 3D
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Syyskuu 23, 2010, 07:11:57 pm »
No sitten kaikki pitäis sujua ihan hyvin.

Olen 3d animaation puolella, eli yleistä 3deetä, mutta eka vuosi on perus silloin kaikki ovat samassa ryhmässä ja vasta tokalla vuodella täytyy valita reitin.

GoodAsNew

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Syyskuu 24, 2010, 02:05:07 pm »
Suht kallis koulu toi Hertfordshire. Noitten lukukausmaksujen takii jää kyllä haaveeks tollaset koulut. Vähän edullisempi taitaa olla tuo The Animation Workshop saksassa. Kuulemma ihan arvostettu koulu kans.

Jary

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #14 : Syyskuu 25, 2010, 02:23:44 pm »
Suht kallis koulu toi Hertfordshire. Noitten lukukausmaksujen takii jää kyllä haaveeks tollaset koulut. Vähän edullisempi taitaa olla tuo The Animation Workshop saksassa. Kuulemma ihan arvostettu koulu kans.

Tanskassa*, ja taitaapi maksaa melkein saman verran kuin Hertfordshire :)

"All students enrolled at the Character Animation/Computer Graphic Art programme must pay a materials fee of currently DKK 2,200 (around €300) per month during the first 36 months of the education; a total of DKK 79,200 (around €10,640) for the entire study period. " - The Animation Workshop

Hertfordshiren lukukausimaksut eivät tulisi olemaan minulle ongelma (jonka vuoksi sinne haenkin ensi vuonna), mutta minua lähinnä huolestuttaa se että olen vieraillut Englannissa jo kolme kertaa enkä koskaan ole pitänyt sitä kovin kiehtovana maana. Noh, opiskelemaanhan sinne mennään ;)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2010, 02:29:16 pm kirjoittanut Jary »