An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Mallintelua  (Luettu 915 kertaa)

Tomler

• Jr. Member
  • **
  • Sukupuoli: Mies
    • MSN Messenger  - tommi@skripti.fi
    • Profiili
Mallintelua
« : Kesäkuu 16, 2010, 11:17:52 am »
Elikkä opiskelen Outokummusas pelientekoa. Ensimmäinen vuosi on juuri saatu päätökseen ja nyt olen työharjoittelussa koulun "yrityshautomolla". Mallintaminen sujuu jotenkuten, mutta enemmän olen painottunut Motion Captureen ja animaatioon. Kesän aikana on myös tarkoitus alkaa opiskelemaan Massiven käyttöä. Voisin alkaa tänne laittamaan mallinnuksiani. Tässä postissa olevat ovat suht varhaisessa vaiheessa tehtyjä. Nyt en ole vähään aikaan mallintanut mitään mutta enköhän taas jossain vaiheessa saa jotain aikaiseksi.

Ensimmäinen työ (Eka kerta kun käytin maxia)

Jatkoin työtä

Materiaalitestailua

Materiaalitestailua taas

Ja samaa materiaalitestailua

Lähinnä ongelmana on "inspiraation" löytäminen. Eli olisi kiva jos joku antaisi ideoita että mitä mallinnan :D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2010, 12:18:03 am kirjoittanut Tomler »

x13

• Sr. Member
    • Profiili
Vs: Mallintelua
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2010, 11:29:10 am »
Inspiraatiota voit hakea esim. tämän foorumin Quickcombo osiosta. Ja jos tulee joku uusi aihe mieleen niin laita sinne ehdotus...jos vaikka saataisiin ne taas käyntiin pienen tauon jälkeen!

FJ-Susi

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2010, 12:06:58 pm »
ihan hyvän näköistä  :)

Ite mä haen inspiraationi aina jostain isommasta projektista.
Ja varsinkin ku opiskelet pelintekoa, niin niitä projekteja löytyy.

Avaat vain http://www.moddb.com/ :een
http://www.moddb.com/forum/board/recruiting-resumes tuola kun huudat, että animaattori
haluaa projektin... niin johan huudetaan kilpaa.

Ite oon tällä hetkellä Heroes Of Stalingrad peliin tehtävässä Vietnam modissa mukana. Aika ei
kyy tällä hetkellä riitä oikein mihkään, mutta kuhan hengailen foorumilla ja Mircissä.

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2010, 12:14:00 pm »
Jepjep, ihan hyvä näkösiä töitä. Kannattaa sitä mallinteluakin harrastaa :)

Inspiraation lähteinä muiden töiden ja leffojen lisäksi musiikki on erinomainen. Yksi ihan hauska on googlettaa "random noun generator" tms. ja mallintaa se mitä tulee ensimmäisenä mieleen satunnaisesta sanasta.
"Olen sellainen läpi harmaan kiven, keksi pyörä uudestaan ja opi kantapään kautta -tyyppinen henkilö."

Tomler

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2010, 12:16:05 am »
Joo kiitos palautteista :) Tässä nyt katselin Blues Brothersia ja samalla tein vartin mallintelun :D

Ihan onnistunut vartin työksi o.O

Edit: Ja korjasin aloitusviestistä kahden kuvan linkit.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2010, 12:18:26 am kirjoittanut Tomler »

Tomler

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 02, 2010, 03:37:29 pm »
Värkkäsin taas jtn:

Tomler

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #6 : Helmikuu 21, 2011, 04:47:47 pm »
Aika nostaa tämä vanha mallinnusaiheeni taas pystyyn. Nykyään olen keskittynyt lähinnä simulointiin, animaatioon ja mocappiin joten modelini eivät kovin hienoja ole. Tämmöisen kuitenkin värkkäsin:

Vähän on vielä hiomista rendaus asetuksissa :( Mielipiteitä ja parannusehdotuksia otetaan vastaan :3

kerosene

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Helmikuu 21, 2011, 07:12:59 pm »
oikein hyvaa jalkea, mutta mun vinkki on alkaa opetella "polymallinnusta". Parametirisilla lathe yms tyokaluilla on paikkansa, mutta varsinkin pelipuuhissa pitaa pystya luomaan topologiaa itse. Melkeinpa missa thansa mallinnuksessa itse asiassa.

Peruinteiset auto ja naisen paa ovat hyvia harjottelukohteita. Molemmat nayttaa kakalta jos on pahoja virheita, mutta ala huoli siita. Veikkaan etta, jokainen kokeneempi kaveri on mallintanut jotain hirveita ihmisten paita. Harjoituksena tosi hyvaa kamaa.

Tomler

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #8 : Helmikuu 21, 2011, 07:32:22 pm »
Kiitos palautteesta. Lähdin nyt vinkkisi mukaan mallintamaan autoa. Eiköhän tästä jotain tule :| Ja täältähän sitä apua sitten saa :D

matteblack

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Helmikuu 24, 2011, 03:07:52 pm »
Mitäs autoa ajattelit tehdä? Apuja kyllä saa  :)

SuurFett

• Global Moderator
  • aka Surround
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Helmikuu 24, 2011, 04:45:34 pm »
Naisen mallinteluun suosittelen tätä tutoriaalia    http://www.3dtotal.com/pages/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php

Mielestäni paras peruskropan mallinnus tutoriaali. Siinä oppii kaikkii hyvii tekniikoita ja kerrotaan kohta kohdalta miten tehdään.

Tomler

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #11 : Helmikuu 25, 2011, 01:10:54 pm »
Auto nyt vähän jäi. En toistaiseksi oikein saanut blueprintteihin mallintamisesta kiinni. Tuota nais tutoa voisin alkaa katselemaan ensi viikolla. Tässä muuten video joka tehtiin eilen töissä (harjoituksena):
http://www.youtube.com/watch?v=14g2VTXaerk

Minä animoin hahmon, hahmo on meidän yhden työntekijän tekemä ja cameratrackingin, valot ja rendauksen suoritti toinen työntekijämme. Kommentteja otetaan tuostakin vastaan :)