An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Mental Moustache - Pelinkehitystiimi  (Luettu 544 kertaa)

Pinkit

• Newbie
  • *
    • Profiili
Mental Moustache - Pelinkehitystiimi
« : Elokuu 19, 2010, 12:06:26 pm »
Hei,

Perustettiin pari kuukautta sitten opiskelijaporukalla indie pelinkehitysryhmä nimeltä Mental Moustache ja ajattelin, että täällä jotain ihmisiä saattaisi kiinnostaa seurailla meidän toimintaa.

Ollaan tehty viisi peliprototyyppiä ja haluttaisiin palautetta kaikista, jotta saadaan vähän suuntaa mikä kannattaa työstää loppuun. Tarkoituksena on tulevan viikon aikana valita näistä yksi ja Jouluun mennessä saada siitä valmis kaupallinen peli. Jos kaikki menee hyvin niin sen tuotoilla voidaan sitten pidemmänkin aikaa kehitellä uusia. Kokeilkaa toki!

Tällä hetkellä meidän blogista (http://mentalmoustache.blogspot.com/) löytyy kolme ensimmäistä protoa ja loputkin tulee sinne pian!

-Heikki

PS. Tässä vielä Facebook linkki kiinnostuneille.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2010, 11:55:14 pm kirjoittanut Pinkit »

Pinkit

• Newbie
  • *
    • Profiili
Vs: Dropped Babies - Pelinkehitystiimi
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2010, 11:52:35 pm »
Viimeiset prototyypit ennen tuotannon aloittamista!

5. Exostar

Platformer räiskintä joka on jonkinlainen sekoitus Metroidia ja Diabloa. Tiedossa on siis randomisti generoituvien huoneistolabyrinttien grindausta.

4. Hellbound

FPS Survival Shooter, jonka pääosassa on äärimmäisen miehekäs enkeli, joka lähtee riehumaan helvettiin.

Myös meidän nimi vaihtui englanninkielisen yleisön painostuksesta:

ajuss

• Full Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
Vs: Mental Moustache - Pelinkehitystiimi
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2010, 09:05:18 am »
hei,
mä tykkäsin Hellbound:istä. En tiedä miksi...

ginipiggu

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Elokuu 31, 2010, 01:30:08 pm »
Itse tykkäsin kaikista eniten Exostarista. Se tuntui toimivan mukavasti, ja pienet metroid/abuse vibat toimii. Jos siihen onnistuisi kasaamaan jonkin sortin mieleniiintoista juonta ja syvyyttä sekä ehkä ongelmanratkontaa ala. portal flash versio, voisi siinä olla ideaa.

Noin yleisesti näistä peleistä. Jos olisin itse tekemässä peliä, laittaisin aluksi kaikki paukut ideointiin. En halua liikaa lytätä, mutta kyllä näissä tuntu olevan ideat vähän vähissä, esim joku fps paukuttelu tuskin jaksaa monia kauaa innostaa, jos siinä ei ole mitään omaperäistä, ennen kuulumatonta ideaa. Miksi pelata kaupallisia pelelä apinoivaa peliä jossa kaikki on vaan hieman heikommin toteutettu?

Kun taas miettii viime vuosina onnistuneita indiepelejä, niin ideat siellä jyllää. Esimerkkeina vaikka World of goo, The Misadventures of P.B. Winterbottom ja Braid. Enemmän pelaavat varmaan tietävät paljon lisää. Näissä kaikissa peleissä on omaperäiset idea yhdistettynä omaperäiseen toteutukseen = instant win. Pelkällä tekniikalla ei nykyään paljon pärjää, koska sen tekee aina joku paremminkin. Plus tekniikan pitäisi palvella ideaa, ei olla itse idea.

Mutta loppuun sanon että hienoa toimintaa. Mukava nähdä että intoa riittää ja tälläisiäkin tehdään. Varmasti saatte hyvän pelin aikaseksi!

lyde

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Syyskuu 25, 2010, 12:56:45 am »
onhan tä vähän karua mutta minä en työstäisi noista yhtäkään loppuun. nämä on vain valitettavasti nähty sen miljoona kertaa.
mutta jotain hyvääkin, animaatio ok, graffat ok. pelattavuus nojoo kind of ok. näillä testeillä unity haltuun, ja sit tarviittekin vaan sen yhden hyvän idean ja maailma on teidän. woo

World of goo, The Misadventures of P.B. Winterbottom ja Braid.

minecraft