Itse tykkäsin kaikista eniten Exostarista. Se tuntui toimivan mukavasti, ja pienet metroid/abuse vibat toimii. Jos siihen onnistuisi kasaamaan jonkin sortin mieleniiintoista juonta ja syvyyttä sekä ehkä ongelmanratkontaa ala. portal flash versio, voisi siinä olla ideaa.
Noin yleisesti näistä peleistä. Jos olisin itse tekemässä peliä, laittaisin aluksi kaikki paukut ideointiin. En halua liikaa lytätä, mutta kyllä näissä tuntu olevan ideat vähän vähissä, esim joku fps paukuttelu tuskin jaksaa monia kauaa innostaa, jos siinä ei ole mitään omaperäistä, ennen kuulumatonta ideaa. Miksi pelata kaupallisia pelelä apinoivaa peliä jossa kaikki on vaan hieman heikommin toteutettu?
Kun taas miettii viime vuosina onnistuneita indiepelejä, niin ideat siellä jyllää. Esimerkkeina vaikka World of goo, The Misadventures of P.B. Winterbottom ja Braid. Enemmän pelaavat varmaan tietävät paljon lisää. Näissä kaikissa peleissä on omaperäiset idea yhdistettynä omaperäiseen toteutukseen = instant win. Pelkällä tekniikalla ei nykyään paljon pärjää, koska sen tekee aina joku paremminkin. Plus tekniikan pitäisi palvella ideaa, ei olla itse idea.
Mutta loppuun sanon että hienoa toimintaa. Mukava nähdä että intoa riittää ja tälläisiäkin tehdään. Varmasti saatte hyvän pelin aikaseksi!