An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Talventures  (Luettu 1150 kertaa)

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • Sukupuoli: Mies
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
Talventures
« : Toukokuu 10, 2006, 12:09:39 pm »
Ajattelinpa pitkästä aikaa postata jotain omiakin tuotoksia, kun kerrankin on siihen lupa :)

Eli, linkkien takaa löytyvä animaatio tehtiin Tampereen Akateemisten Laulajien kevätkonserttiin tausta-animaatioksi. Animaatiota näytettiin konsertissa suvantovaiheissa, kuten ennen konsertin alkua, väliajalla ja konsertin päätyttyä (sekä joissain vaiheissa itse konsertin aikana, mutta en oikein huomannut kun olin esiintymässä lavalla selkä valkokangasta kohden...). Animaation ei kuulunut varastaa showta, vaan sen oli tarkoitus toimia taustana; tämän takia animaatiossa ei ole liikaa hienoja kikkailuja, jotta se ei olisi kiinnittänyt liiaksi yleisön huomiota. Animaatio on looppaava minuutin pätkä. "Talventures" -sana tulee TAL-lyhenteestä (Tampereen Akateemiset Laulajat), sekä Madventures-sanasta. Konsertin teemana oli matka maailman ympäri ja siinä parodisoitiin Madventuresia roimalla kädellä. Maapallo ja lentokone (joka muuten jäi sitten liian pieneksi) tehtiin Lightwavella, Talventures-teksti Photoshopilla ja loput DFX+:lla. Aikaa käytin vajaat kaksi iltaa alusta loppuun ja siinä ohessa tuli tehtyä turhankin paljon realismiin pyrkivä maapallo (realismin kannalta vielä WIP, mutta ajoi asiansa animaatiossa kuva). Resoluutiona on niinkin hassu kuin 1024x768, koska tämä oli se resoluutio mihin videotykki pystyi :)

Kommenttia, kritiikkiä ja kehuja saa antaa.

MOV/Sorenson3, laatu "täydellinen", koko 36.6 megaa
AVI/XVid, värit hieman kärsineet, ihan ok-laatu kuitenkin, koko 3.8 megaa
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2006, 12:20:47 pm kirjoittanut Ember »
Foo sanon minä

IsoJani

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Talventures
« Vastaus #1 : Toukokuu 10, 2006, 12:14:52 pm »
Ei tunnu linkit toimivan. "The requested URL /~collinn/Talventures_vid.mov" was not found on this server."

Oletko myös muusikko vai?

kone

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2006, 12:18:24 pm »
Polun lopulle on näemmä jäänyt ylinmääräinen " ...

Tällä toimii--

http://www.students.tut.fi/~collinn/Talventures_vid.mov

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2006, 12:22:11 pm »
Ei tunnu linkit toimivan. "The requested URL /~collinn/Talventures_vid.mov" was not found on this server."

Oletko myös muusikko vai?

Pah, kirjoitin vanhasta tottumuksesta " linkin loppuun mutta en alkuun (häh, miksi?) HTML-urlin enkoodauksen takia. No, linkit korjattu ja nyt toimii.

Ja laulan siis kyseisessä kuorossa ensimmäistä tenoria. Eli harrastelijamuusikko olen.
Foo sanon minä

IsoJani

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2006, 07:06:18 pm »
Koska kukaan ei ole vielä kommentoinut itse videota vielä, niin sanompa sitten jotain.
Tykkäsin sen väreistä ja toteutuksesta. Uskon että se palveli tarkoitustaan kunnialla ja voit olla ylpe siitä :) Simppeli, toimiva ja muvava katsella.

Koska näemme videon sinusta lavalla :P

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #5 : Toukokuu 12, 2006, 08:21:36 am »
Vähän pieni lentokone oli, mut muuten kivat värit ja toimiva pätkä  :)

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
« Vastaus #6 : Toukokuu 12, 2006, 11:54:33 am »
Joo lentokone jäi pieneksi. Se ei tuntunut pieneltä kun tuota rendasi ulos LW:stä mutta kun DFX+:ssa resoluutio tuplaantui lisäämällä reunoille tavaraa niin yhtäkkiä se olikin pieni... Aikataulu ei antanut periksi uudelleen rendaamista, joten pieneksi jäi.

Ja konsertti kuvattiin kolmella kameralla ja siitä tehdään DVD. Joten voitte ehkä jopa nähdäkin vielä minut lavalla ;)
Foo sanon minä