An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Kopioinnin Instance oletuksen muuttaminen Copyksi  (Luettu 188 kertaa)

JuhaHo

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
Kopioinnin Instance oletuksen muuttaminen Copyksi
« : Syyskuu 09, 2011, 12:58:20 pm »
Olen hakannut päätäni seinään Maxiin muutama versio takaperin tulleen kopiointimuutoksen kanssa. Ennen vanhaan Max teki kopioitavasta objektista kopion, ellei toisin ilmoitettu. Tämä on ainakin itsellene jäänyt syvälle selkäytimeen. Muutamassa uudemmassa on oletusasetus vaihtunut Instanceksi, enkä ole millään päässyt siitä eroon. Minulle on tullut ikäviä yllätyksiä kun olen luullut editoivani copyä, mutta editoinkin instancea. Eryisen hauskaa tämä on kun on piilottanut alkuperäisen geometrian ja sitten editoi muutaman tunnin "kopiota".

Janne

• Full Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
Vs: Kopioinnin Instance oletuksen muuttaminen Copyksi
« Vastaus #1 : Syyskuu 09, 2011, 03:41:25 pm »
En oo ihan varma tajusinko mutta... right-click sitä objektiä sieltä modifier-stack -kohdasta ja "make unique".

JuhaHo

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Syyskuu 09, 2011, 07:35:32 pm »
En oo ihan varma tajusinko mutta... right-click sitä objektiä sieltä modifier-stack -kohdasta ja "make unique".

Ymmärsit oikein, mutta siinä vaiheessa kaikki on jo myöhäistä. Kysymäni oli, että kuinka saisin kopiointiominaisuuden pysyvästi Copyksi Instance sijaan. Vanhemmilla versioilla tämä onnistui, mutta nykyisessä ei näytä olevan enää mahdollista. Max muistaa valinnan ainoastaan saman istunnon aikana. Tämän vuoksi ainakin allekirjoittaneelta on mennyt mittaamattomat määrät tunteja kankkulan kaivoon.

kerosene

• Full Member
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Syyskuu 20, 2011, 05:54:14 pm »
en katsonut mutta todennakoisesti loytyy "current defaults" tiedostosta. Sielta saa muutettua esim. default UVW projection planarista boxiksi etc. ja obu valintalistan vanhanaikaiseksi (sceneexpolrer=0 tai vast.)

niita defaulst fileja on monta eri paikassa - kayta searchia ja koita loytaa haluamasi asetus.