Ensi kuussa olisi myös näytön osto. Onko kenelläkään lcd näytössään kuolleita pixeleitä. Olen kuullut että kannattaisi kaupassa kokeilla just se näyttö minkä ostaa ettei sammuneita pixeleitä ole. Kuulemma hämää pahasti jos yksikin pixeli on sammunut strategisessa kohdassa. Tämänkin olen lukenut että jos ostat näytön kokeilematta ja kotona huomaat vaikka 4 pixeliä pimeänä, kaikki myymälät eivät vaihda sitä toiseen. Kannattaa kysyä.....
Takuuehdot kuolleiden pikseleiden osalta on erilaisia eri valmistajilla.
Jotkut lupaa uuden jos yksikin kuollut pikseli löytyy.
Joillakin taas on kriteerinä, että 4 vierekkäistä pikseliä vielä ei riitä takuuvaihtoon, mutta jos enemmän vierekkäin, niin sit takuu korvaa.
Itselläni ei ole myyneenä tullut kuin yksi tapaus esiin, jossa oli yksi kuollut pikseli.
Valmistajalla se ei mennyt takuuseen, mutta otin sen itselleni käyttöön ja hankin asiakkaalleni uuden.
Kuollut pikseli ei kauheasti haittaa työskentelyä ainakaan minulla. Joskin riippuu tietysti paikasta, missä se pikseli on.
Itselläni se yksi piste on vasemmassa alanurkassa ja sen huomaa yleensä vain jos on jokin hyvin tumma tausta ko. kohdalla.
Eli jos vain mahdollista, niin suosittelen kokeilemaan sitä kaupassa ennenkuin lyöt rahat tiskiin.