An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Ongelma hahmoanimaation linkityksessa Crowd systeemiin.  (Luettu 590 kertaa)

Maaster

• Newbie
  • *
    • Profiili
Ongelma hahmoanimaation linkityksessa Crowd systeemiin.
« : Syyskuu 15, 2006, 12:53:49 pm »
Olen tekemassa crowd systeemia ja hahmoriggi animoitu, seka Crowd systeemi luotu Delegate objekteineen. Olen myos kopioinut ja linkittanyt hahmon Delegateihin, kuten kuuluu. Ongelma tulee Motion Clippien liittamisessa. Kun yritan luoda uuden Global Motion Clipin, saan vastaukseksi: "The Selected Object Has No Usable Controllers!"

Kuka tietaa mista ongelma johtuu? Olen aiemmin saanut toimimaan, mutta nyt ensimmaista kertaa custom rigin kanssa. Riggi on perus ik systeemi Skin modifierin kanssa. Motion clipin yritan ottaa hahmon mesh obektista, jossa ei itsessaan ole animaatiota, vaan se tulee luiden ja skin modifierien kautta. Ongelma on varmaan tassa. Sama virheilmoitus myos jos yritan ottaa animaatioklipin meshista, johon on leivottu animaatio Point Cachen avulla. Eiko verteksi tason animaatio linkity Crowd:iin?

Masa

• Vieras
Vs: Ongelma hahmoanimaation linkityksessa Crowd systeemiin.
« Vastaus #1 : Helmikuu 14, 2010, 10:13:39 pm »
Vertex-tason animointi tarvii olla morph target -> partikkeli muodossa "kalaparvi"yleisöksi, Crowd on ainakin täs vanhemmas maxis ihan täysin biped/bones-pohjainen ja pienellä "AI-käyttäytymisellä" säädeltävä juttu. IK:ta se ei tue, eli ne tarvii säätää tavalla tai toisella freeform FK-animaatioiksi ennen käyttöä.