An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: tekstuuripankki  (Luettu 3781 kertaa)

3Dolphin

• Administrator
  • Sukupuoli: Mies
    • MSN Messenger  - petterihongisto@hotmail.com
    • Profiili
    • Henkilökohtainen kotisivu
    • Sähköposti
tekstuuripankki
« : Syyskuu 29, 2006, 08:07:59 pm »
Olisiko kiinnostusta jos sivustolle perustaisi textuuripankin?

Käytännössä siis jokainen voisi itse lähettää tekstuureja toisten ladattaviksi?
Ilman veloitusta/korvausta.

Eli olisiko tarvetta?
Olisiko kiinnostusta laittaa itse tehtyjä tekstuureja toisten saataville?

Lisenssipuolesta en juuri ole kiinnostunut muutoin kun että ajatuksena on, että ladattaviksi laitetut tekstuurit olisi käytettävissä ilamn erillisä lisenssejä. Eli saisi käyttää niin yrityskäytössä kuin yksityisessäkin.

Ideoita? Ajatuksia?......

Code6

• Newbie
  • *
    • Profiili
Vs: tekstuuripankki
« Vastaus #1 : Syyskuu 29, 2006, 08:13:46 pm »
Ei yhtään hassumpi idea.
Omasta "tekstuuripankista" voisin uppailla tavaraa sekä niille bumpit myös. 

yardan74

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Syyskuu 29, 2006, 10:55:57 pm »
Jooo!

Kannatan ideaa myös. Art of Illusionin proseduraaleja tuskin kannattaa tänne latoa kun ei softalla taida olla muita käyttäjiä kuin minä, mutta minunkin kiintolevyille  on päässyt pesiintymään jokunen suht asiallinen valokuvatäxtuuri..

Lasken itseni jonkinlaiseksi Open Source hörhöksi joten systeemi missä työn tuloksia jaetaan ilmaiseksi kuullostaa aina kivalta. Opin aikoinani näissä teatteriympyröissä sekoillessani että ideoiden panttaaminen johtaa usein keskinkertaiseen lopputulokseen. Sen sijaan kun omista (huonoistakin) ideoista puhutaan avoimesti niin ennenpitkää joku keksii jotain megahienoa..

Jakaminen kannattaa.

edit:
Olisikohan paikallaan kuitenkin jonkinlainen yhteinen readme.txt  jos ei nyt ihan lisenssi.. Vaikkapa jotain sellaista että näitä saa käyttää veloituksetta jne. eikä tartte ilmotella, mutta olisi kiva jos lähettäisitte meille postia kun käytätte..  Idea vaan..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 29, 2006, 11:28:27 pm kirjoittanut yardan74 »

..Tämä on harrastus..

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Syyskuu 29, 2006, 11:06:58 pm »
Kuulostaa hyvältä. Itse olen miettinyt hdr-kuvien pankkia perustaa, mutta sehän menisi vähän kuin samalla painolla. Eli siis itse ainakin olisin kiinnostunut noita hdr-kuvia ottelemaan ja pankkiin lisäilemään - ainakin sitten joskus kun viimein saan ostettua sen kalansilmän millä niitä itse asiassa voi ottaa.. :)

Eli, kannatetaan..
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

Felor

• Global Moderator
  • Se Silomies
    • Profiili
    • http://felor.1g.fi/
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Syyskuu 30, 2006, 12:45:05 am »
Voisihan tuo olla ihan kiva. Mutta enpä usko että kuva kirjastosta tulee mikään hirmu iso ellei sitten joku texturoinista kiinostunut oikein kunnolla innostu.
Omasta mielestäni tälläiseen kirjastoon voisi lisätä samantien mallitkin mukaan tyyliin Dolpe ja muuta vastaavaa. Ja ehkä jotain esimerkki scenejä voisi olla mistä alotelijat voisivat ottaa mallia tai käyttää jossain projekteissaan. Ainakin erinlaiset valaistus asetelmat luulisi menvän kaupaksi.

yardan74

• Full Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Syyskuu 30, 2006, 01:04:45 am »
Omasta mielestäni tälläiseen kirjastoon voisi lisätä samantien mallitkin mukaan tyyliin Dolpe ja muuta vastaavaa. Ja ehkä jotain esimerkki scenejä voisi olla mistä alotelijat voisivat ottaa mallia tai käyttää jossain projekteissaan. Ainakin erinlaiset valaistus asetelmat luulisi menvän kaupaksi.

Totta töriset..
Entä jos tarjolla olisi pari erilaista, yksinkertaista sceneä, parilla valaistusvaihtoehdolla siten, että niistä olisi tarjolla validi käännös kaikille yleisimmille softille.. Mukaanlukien nää avoimet? Niitä voisi käyttää kaikenlaiseen vertailuunkin jos haluaisi.. Tuli vaan mieleen..

..Tämä on harrastus..

basse

• Jr. Member
  • **
  • blenderhead
    • Profiili
    • kulma.org
« Vastaus #6 : Syyskuu 30, 2006, 01:06:08 pm »
kuulostaa ihan hyvältä..
meillä oli vastaava joskus meneillään blender-käyttäjien kesken, mutta mun mielestä lopputulos oli kaoottinen. läjäpäin valokuvia ruohikosta tai kiviseinästä.. ihan ok kuvia, mutta kukaan ei oikein vaivautunut tekemään esim tileable versioita.. joten se oli sellanen kuvapankki.

henk.koht. en edes käytä valokuva textuureita yleensä.
mutta kannatan tälläisiä aloitteita.

materiaalien jakaminen olis kiva ajatus myös, harmi vaan että ovat softa-kohtaisia.

.b

3Dolphin

• Administrator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Syyskuu 30, 2006, 03:40:24 pm »
henk.koht. en edes käytä valokuva textuureita yleensä.
mutta kannatan tälläisiä aloitteita.

Ideana ei siis minula ollut suoranaisesti valokuvien jakamista, vaan enemmänkin erilaisten materiaalien.
Pankissa voisi olla puhtaasti jaotteluita, esim. materiaalit (suoraan max materiaalilibbeinä tms) tai photarilla tehtyjä tekstuureja.

Jonkin verran voisi olla valokuviakin, mutta pääpaino olisi itse tehdyillä mm. Photarilla.

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Lokakuu 01, 2006, 12:43:51 pm »
Kannatetaan kunhan kukaan ei ala lähettelemään tekstuureja suoraan jostain texture cd:stä. Ihmettelen miksi joku niin tekisi puhumattakaan mitä siitä hyötyisi, mutta meitä on moneen junaan.
Senior Technical Artist - Remedy Games
http://www.verajankorva.com

tuomas

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • jomppanen.com
« Vastaus #9 : Lokakuu 01, 2006, 03:14:04 pm »
Minäkin kannatan tekstuuripankkia.

Siihen toteutukseen minulla olisi muutama ehdotus:

- Jokainen käyttäjä voisi ns. laittaa tageja mihinkä kuvaan tahansa, niin kuvat voisi helposti kategorisoida
- Minimiresoluutio ja vain muutama sallittu kuvaformaatti (ettei tule niitä 100x100 tekstuureita jotka on pakattu tosi tiukkaan jpeg:llä)

En tiedä tuleeko kaistan kulutuksesta ongelmaa, mutta siihen kannattaa varautua vaikka valmiiksi tekemällä jonkun rajoituksen systeemiin. Jos koodauksessa tarvitsette auttavaa kättä, niin minä kyllä tarjoudun avuksi.

3Dolphin

• Administrator
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Lokakuu 01, 2006, 08:16:22 pm »
En tiedä tuleeko kaistan kulutuksesta ongelmaa, mutta siihen kannattaa varautua vaikka valmiiksi tekemällä jonkun rajoituksen systeemiin. Jos koodauksessa tarvitsette auttavaa kättä, niin minä kyllä tarjoudun avuksi.

Kaista tuskin olisi ongelma ainakaan aluksi.
Paikka tällä hetkellä olisi, jossa ei ole kaistaa rajoitettu ja 200 megaa olisi tilaa.
Ja lisätilaakin saisi kohtuuhinnalla.

Eli nyt vaan ideoita toteutukseen jos vaikka tuollaisen väsäilisi.

Joka tapauksessa jokaisen kuvan kohdalle tulisi tieto, kuka sen on lähettänyt, jolloin "vastuu" kuvien julkaisusta olisi siis lähettäjällä.

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Lokakuu 01, 2006, 08:24:02 pm »
200 megaa kuulostaa tosi pieneltä ollakseen tekstuuripankki. No pääsehän sillä alkuun ja saahan sitä tilaa lisää.

Deto

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Lokakuu 03, 2006, 04:07:09 pm »
Kyl hyvältä kuulostais tuollainen idea :)

Ja kyllähän 200MB ihan ok määrä tekstuureja mahtuu, jos ne on jotain 400kt max kokoa, ei tietenkään jos porukka pukkaisi 10mb läjiä PSD tiedostoja nii sit ei, mutta mitäpä hyötyä sellaisesta olisi pitemmälti? ;)
digital.excuse.to.omnipotence

xcx

• Administrator
    • Profiili
    • Verajankorva.com
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Lokakuu 03, 2006, 04:35:22 pm »
Riippuu ihan siitä minkä kokoisia tekstuureja. Yleensä kuitenkin on hyvä jos tekstuuri on iso kokoinen ja mielummin jotain muotoa mikä ei tuhoavasti pakkaa kuvaa, kuten esim. JPG kuvat on out. Itse suosin TGA formaattia.

Felor

• Global Moderator
  • Se Silomies
    • Profiili
    • http://felor.1g.fi/
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Lokakuu 03, 2006, 04:38:34 pm »
Luulempa että 200megaa riittää hyvin alkuun. itse tuositselisin pingä kova formaatina, mutta sepä on oikestaan ihan se sama mitä käyttää kunhan ei käytä mitään liian pakkaavaa formaatia.