An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Alkuun After Effectsin kanssa?  (Luettu 2605 kertaa)

fossa

• Hero Member
  • Sukupuoli: Mies
  • Digital Arts / Taideakatemia / Turkuamk
    • Profiili
    • valtteri.digitalartsturku.net
    • Sähköposti
Vs: Alkuun After Effectsin kanssa?
« Vastaus #15 : Joulukuu 07, 2006, 12:44:56 pm »
Muuten, onko noissa muissa mainituissa softissa minkälaista tukea depth of fieldille?

Tarkoitan että AE:ssä on se oma depth blur, ja AE7:ssä on sitä paljon parempi Lens blur, mutta molemmat ovat aika kökköisiöä ja tekevät varsin sottaista jälkeä.
Yltääkö minkään softan mukana tulevat DOF-plugarit tyyliin DOF PRO- tai Lenscare-laatuun.

kone

• Global Moderator
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
« Vastaus #16 : Joulukuu 07, 2006, 02:40:42 pm »
Fusiossa on toki nodensa jolla dof:ia simuloida. Laadultaan lopputulos useimmiten Lenscarelle kyllä häviää. Ei sinänsä ongelma.. Fusiossa kyllä toimii useimmat AE plugarit, kuten myös tuo Lenscare. AE plugarit toimivat myös Linux Fusiolla. Sinänsä saavutus ajatellen, että AE itsessään ei ole Linuxille saatavilla.

sande

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #17 : Tammikuu 30, 2007, 07:58:20 pm »
Mupelolle: Itse tuli joskus käytyä Adoben seminaarissa katselemassa joidenkin pro-komppaajien demonstraatiota AE:lle, jonka jälkeen softa lähti aukeamaan ihan eri tavalla. Ainakin rekisteröityneille asiakkaille Adobe laittelee näitä ilmaisseminaareja meiliin aina silloin tällöin (kaitpa nuo jossain Adoben sivuillakin näkyvät) - jos on tilaisuus moiseen päästä niin voipi auttaa. Ne ovat yleensä olleet enemmän markkinointia kuin varsinaista opetusta, mutta aina sitä jotain voi silti oppia.

Vaikka nodet ovat monien mielestä hip hop ja pop, niin itse olen aina ollut enemmän layerimiehiä - kokeilut Fusionilla ja Shakella ovat jättäneet toistuvasti kylmäksi. Lightwavella voi nykyään (ainakin toistaiseksi) onneksi vielä valita kumpaa tapaa käyttää, peruskomppauksessa layerit ovat toistaiseksi olleet itselleni se nopein ja näppärin tapa.