An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: 3D Workstation  (Luettu 2532 kertaa)

STANER

• Full Member
  • Sukupuoli: Mies
  • I'll Be Back!
    • Profiili
    • Stanislav Erdesh
    • Sähköposti
3D Workstation
« : Joulukuu 12, 2006, 02:39:17 am »
Hei kaikille!

Eli tarkoitus olisi jossain vaihessa koota uusi pc joka on tarkoitettu pelkästään 3d käyttämiseen.
Itse en oikein tiedä mistä osista kannattaisi workstationi rakentaa koska ite en oikein seuraa hirveesti tekinstä kehitystä maailmalla :'( joten tarvitsen teidän ehdotuksianne.
Rahaa löytyy noin (500-1000e) huom. En tarvitse näyttöa ja nätyönohjainta! Vain ainoastaan rautaa ;D

Kiitos kaikille!
I'm currently available for freelance work!

www.staner.net

eetu

• Full Member
    • Profiili
Vs: 3D Workstation
« Vastaus #1 : Joulukuu 12, 2006, 02:44:01 am »
Jaa-a, eiköhän se ois tällähetkellä joku core 2 duo + emo + pari gigaa ddr2:sta.
Prossun nopeus budjetin mukaan.

Vaihtoehtona tietty athlon64x2 dualcore, mutta pikkulinnut visertävät että tällähetkellä inteli ois niskan päällä.

Quadia ei tohon budjettiin saa eli eiköhän se oo jompikumpi noista..

eetu.

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Joulukuu 12, 2006, 10:39:55 am »
Riippuu vähän mikä sun näytönohjain on. Jos se on AGP väyläinen niin on vähän hankalampaa valita emolevyä, mutta jos se on PCI-E niin sit aika pitkälle noilla linjoilla mitä Eetu sanoi..
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

kone

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2006, 10:57:23 am »
Itse odottelen kevääseen ja ostan toivottavasti hieman edullisemmalla quad myllyn.. + rammia 64bitin iloja varten.

Duunissa on Dell 690 ( 2 x quad xeon + 16gb rammia, quadro fx 4500 x2) työpöydälle. Ja täytyy sanoa, että tätä hurjempaa peliä ei ole vastaan tullut.,

-Zone-

• Jr. Member
  • **
  • Life is 3D
    • Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 12, 2006, 04:03:42 pm »
Oma yksinkertainen nyrkkisääntö 3D koneen rakentamiseksi olisi : Mahdollisimman korkeat kellotaajuudet prossassa ( / prossessoreissa ) ja mahdollisimman paljon muistia. Näytönohjain mielestäni ei tarvitse olla mikään erityisen tehokas tai suuri kiintolevykoko. (jos animointia teet, niin silloin myös kiintolevytilaa niin paljon, kuin rahapussi antaa myöten) Yksi asia kannattaisi myös huomioida, että 3D mallinnushan on hidasta väkerrystä koneen ääressä ja häiriötekiät kannattaa minimoida. Korkealla desibeleissa huutavat kotelotuulettimet tuppaa ottamaan pitemmän päälle nuppiin.

STANER

• Full Member
  • I'll Be Back!
    • Profiili
    • Stanislav Erdesh
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Joulukuu 12, 2006, 04:44:13 pm »
Riippuu vähän mikä sun näytönohjain on. Jos se on AGP väyläinen niin on vähän hankalampaa valita emolevyä, mutta jos se on PCI-E niin sit aika pitkälle noilla linjoilla mitä Eetu sanoi..

Joo tota itelläni on tällä hetkellä (radeon 9800 pro atlantis 128mb ja se on AGP)

kiitos ehdotuksista kaikille! (lisää ehdotuksia)

www.staner.net

Osmic

• Sr. Member
    • Profiili
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2006, 04:50:01 pm »
Chat Republic Games

STANER

• Full Member
  • I'll Be Back!
    • Profiili
    • Stanislav Erdesh
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Joulukuu 19, 2006, 03:52:30 pm »
Kysymys DDR2 muistista!
DDR2 muisteja  on tosi iso valikoima niin mikä olisi hyvä DDR2 muisti valinta?

www.staner.net

Kojocci

• Hero Member
  • Lightwave 9.5, Adobe Master collection CS3, XFrog
    • Profiili
    • Jessnet2005
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2006, 04:47:01 pm »
Nyt olen leikkinyt tällä uudella koneellani vuorokauden ja alan pikku hiljaa tottua näihin uusiin ominaisuuksiin. Etenkin rendausaikojen lyhenemiseen ja nyt voin tehdä suurempia ja yksityiskohtaisempia scenejä ;D :D ;) Värit sain säädettyä suhtkoht kohdalleen. Kone onHP Pavilion dv9000 sarjaa. AMD Turion 64x2 Mobile tech, levy 140gt ja ohjain NVIDIA GeForce 7600. Muistia tuli 1gb.
Kotisivut: www.jessnet.fi
Suomen 3d Hakemisto: www.jessnet2005.com/3df.html

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
« Vastaus #9 : Joulukuu 19, 2006, 05:49:46 pm »
Oma yksinkertainen nyrkkisääntö 3D koneen rakentamiseksi olisi : Mahdollisimman korkeat kellotaajuudet prossassa ( / prossessoreissa ) ja mahdollisimman paljon muistia. Näytönohjain mielestäni ei tarvitse olla mikään erityisen tehokas tai suuri kiintolevykoko. (jos animointia teet, niin silloin myös kiintolevytilaa niin paljon, kuin rahapussi antaa myöten) Yksi asia kannattaisi myös huomioida, että 3D mallinnushan on hidasta väkerrystä koneen ääressä ja häiriötekiät kannattaa minimoida. Korkealla desibeleissa huutavat kotelotuulettimet tuppaa ottamaan pitemmän päälle nuppiin.

Kellotaajuuden tuijottaminen prosessorissa on vähän vanhentunut tapa, sillä kellotaajuuskilpajuoksu on päättynyt aikoja sitten jo. Pienemmällä kellotaajuudella käyvä prosessori voi hyvinkin olla paljonkin nopeampi kuin korkeammalla kellotaajuudella käyvä (vrt Pentium 4 ja Core 2 Duo). Näytönohjaimen teho on myöskin kaksipiippuinen juttu: mitä monimutkaisempia scenejä meinaat tehdä, niin sitä nopeampi näytönohjain käyttöön. Muuten menee hermot ja järki :)

Muuten olen kyllä ihan samaa mieltä.
Foo sanon minä

STANER

• Full Member
  • I'll Be Back!
    • Profiili
    • Stanislav Erdesh
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Joulukuu 20, 2006, 09:42:40 pm »
tähän pakettiin olen nyt päätynyt  ???

prossu: Intel Core 2 Duo E6400____230e

emolevy: ASROCK S775 PT880PRO DDR/DDR2 AGP PCI-E____60e

muisti: 2kpl Kingston 667MHz DDR2 1 Gt____120e kpl

mitäs mieltä ootte onko hyvä valinta?

www.staner.net

Maaster

• Newbie
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : Joulukuu 21, 2006, 12:07:10 pm »
tähän pakettiin olen nyt päätynyt  ???

prossu: Intel Core 2 Duo E6400____230e

emolevy: ASROCK S775 PT880PRO DDR/DDR2 AGP PCI-E____60e

muisti: 2kpl Kingston 667MHz DDR2 1 Gt____120e kpl

mitäs mieltä ootte onko hyvä valinta?

Oma tyokone on melkein identtinen, paitsi kahden gigan toisenmerkkisella muistilla.

Muuten ihan hyva ja kaypa peli, mutta tuota emoa en ihan varauksetta suosittelis. Itsella oli ekaks jotain toista muistia, joka teki koneeseen jatkuvaa uudelleenkaynnistysta. Vaihdoin uudet samanmerkkiset muistit ja silti kaatuili. Jatkossa vaihdoin toieseen muistimerkkiin ja paketti toimii nyt moitteettta. Noissa Kingstoneissa ei varmaan pitais olla ongelmaa, mutta oma kokemus ei oikein tota emoa tue. Nyt toimii silti hyvin. Ja jos kytket koneen lahiverkkoon, niin ainakin omassa Asrock 775 emossa on vain 100 meganen verkko. Giganen ois parempi. Oma tarkka emo malli taitaa olla Asrock vsta 775 tai jotain, eli ei taida ihan sama olla.

STANER

• Full Member
  • I'll Be Back!
    • Profiili
    • Stanislav Erdesh
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Joulukuu 21, 2006, 12:21:03 pm »
voitteko suositella jotakin muuta emolevyä mikä sopisi Intel Core 2 Duo E6400 prosessorin kanssa ja tukee AGP näytönohjainta

www.staner.net

Mathatan

• Administrator
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Joulukuu 21, 2006, 02:48:56 pm »
En suoralta kädeltä osaa suositella mitään uutta missä olisi AGP väylää ja minkä saisi tuohon hintaan, mutta Asrockista suosittelisin pysymään kaukana.

Jos on pakko niin on pakko. Eihän sille mitään voi. AGP-väylästä johtuen en itsekään ole konetta päivittänyt kahteen vuoteen. Enkä taida päivittää vieläkään.

Mutta muutama emovalmistaja josta suosittelen pysymään kaukana: Asrock, Epox, (yleisesti MSI:n piirejä sisältävät emot ja itse laskisin VIA:n samaan sarjaan, mutta sitä voi olla mahdotonta välttää nykyään) ja lähes kaikki minkä saa alle 100e (jos ei ole alennusmyynti vanhalle emolevymallille).
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

kone

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #14 : Joulukuu 21, 2006, 03:50:21 pm »
Heh, mulla oli vuosia sitten pentium 3 aikaan MSI 649d pro emoja parissa koneessa. Ja eipä kestäny vuottakaan kun alkoi näistä kondensaattorit poksahdella & masiinat oudosti boottailla. Tästä oppineena olen itsekkin yrittäny ostaa parempia emoja, jos olen koneen itse kasannut. Lähinnä Asus, Intelin ja Supermicron emoja olen viime vuosina hankkinut