An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: mäntä-animaaion suhteen ihmettelyä...  (Luettu 1360 kertaa)

RottaMan

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
mäntä-animaaion suhteen ihmettelyä...
« : Joulukuu 20, 2006, 12:39:43 pm »
Moro.

Olen tekemässä otsikon mukaista animaatiota ja yritän löytää ratkaisua seuraavaan
ongelmaan:

kun määrään kiertokangen Motion optionsista, että kanki seuraa vauhtipyörää ja se toimii normaalisti,
mutta sitten kun määritän Target Itemiin männän, kanki rupee oireilemaan ihan villisti Heading ja Pitch suunnassa.
Olen laittanut limiitterit päälle ja oireilu loppui, mutta miksi Banking suunnassa ei saa Point at targettia päälle vaikka
se olisi nyt se kaivatuin ominaisuus?

Nyt kanki vaan liikkuu pystysuunnassa vauhtipyörän liikkeen mukaisesti, vaikka kangen yläpää pitäisi olla männässä.
Käytössäni on LW9 ja käytin Motion Optionsista Follower-toimintoa kankeen ja mäntään ja molemmat seuraavat vauhtipyörässä
olevaa pientä pyöreää palikkaa.

Kuva kertoo enemmän, joten...:

Kiitos.

T. Juha

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • Sukupuoli: Mies
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
Vs: mäntä-animaaion suhteen ihmettelyä...
« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2006, 12:58:28 pm »
Lightwaven target itemissa on bugi, jota on tullut kiroiltua aika monta kertaa... Ongelma liittyy parent hierarkian ja target itemin yhdistämiseen, LW:n target jotenkin sekoaa tuosta hierarkiasta. Ongelmaan on olemassa kuitenkin ratkaisu ja se on null objektit. Eli käytännössä jos pystyt varmistamaan, että target ei osoita hierarkiassa syvemmälle kuin yhden askeleen (muistaakseni), niin ongelma poistuu. Siitä on taas hetki kun olen viimeksi kyseisen bugin kanssa taistellut enemmän, joten en nyt näin suoraa null object -hierarkiaa osaa näin lonkalta sinulle heittää, mutta veikkaisin, että tarvinnet ehkä kaksi ylimääräistä null objektia poistaaksesi tuon ongelman.

Jos et saa korjattua ongelmaa, niin pistäpäs scene jakoon, niin katsotaan jos osaisin korjata ongelman sinulle :)
Foo sanon minä

RottaMan

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2006, 01:39:29 pm »
Äh, luovutan... en saanu sitä seuraamaan mäntää, mutta lopetti sen ihmeellisen oireilun.

Tässä scene ja objekti: http://www.kolumbus.fi/rottaman/piston.zip

Kiitosta jälleen.

Juha

eetu

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #3 : Joulukuu 20, 2006, 03:12:30 pm »
Hm, eikös tuollasen voisi tehdä ik:llakin

eetu.

kone

• Global Moderator
    • Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 20, 2006, 11:04:13 pm »
Testasin huvikseni.. Tosin XSIn kanssa kun en LWtä enään omista. Ja kammella tuossa on mittaa naftisti. Ohessa gif..

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
« Vastaus #5 : Joulukuu 21, 2006, 12:33:52 am »
Tsjoo, koitin jonkin aikaa miettiä ratkaisua tuon bugin kiertämiseen ja kyllästyin. Tein sitten homman expressioneilla :) Opitpahan niitäkin, jos et jo osannut. Aivan täydelliseksi en tuota jaksanut viilata, mutta ajaa asiansa :)

http://www.students.tut.fi/~collinn/piston_expression.zip
Foo sanon minä

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #6 : Joulukuu 21, 2006, 12:40:03 am »
Tsjoo, koitin jonkin aikaa miettiä ratkaisua tuon bugin kiertämiseen ja kyllästyin. Tein sitten homman expressioneilla :) Opitpahan niitäkin, jos et jo osannut. Aivan täydelliseksi en tuota jaksanut viilata, mutta ajaa asiansa :)

http://www.students.tut.fi/~collinn/piston_expression.zip

Näyttää toimivan  :)