An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Kiikaritähtäin ?  (Luettu 1288 kertaa)

Arkkitehti

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
Kiikaritähtäin ?
« : Helmikuu 05, 2007, 08:47:18 pm »
Elikkäs olen tässä nyt juuri aloitellut tekemään kaikenlaista maxilla...ja nyt sitten rupesin tekemään kiikaritähtäintä...en tiedä liittyykä tämä mallinnukseen (tai no mitä väliä)!
Elikkäs laitan muutaman kuvan (huom.kesken eräinen työ)...ei liian raakoja kommentteja kiitos :)
Ainiin ja vielä...tämä on vain 2 tunnin työ!

Ja vielä toinen:

Ja nyt kun kerran pyysitte niin hiukan enemmän kuvia :) ja selostusta miten tehty...!

Kuva 1:

Kuva 2:

Kuva 3:

Ja selostusta:
Eli tämä on tehty mallista (joka on minulla kotona) ja olen käyttänyt niitä tavallisia osia (box, cylinder, jne.) ja tuon lasin tein jotenkin itse en ole edes varma kai se oli joku raytrace juttu :)
Kumminkin...en ajatellut tehdä vielä asetta tähän koska tämäkin on jo aika haastavaa ja olen vasta aloittelija :(!
Ja jos sopii niin kyselisin hieman asioita tässä samalla.

Ensimmäiseksi kysyn, että jos teen planen miten saan siihen bitmapin (käytän AutoDesk 3Ds Max 9 nimistä ohjelmaa).
Olen kokeillut kaikkea..material editorin joka kohtaa eikä suostu menemään...!

Ja taas vaan mielipiteitä noista lisä kuvista :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2007, 12:36:03 pm kirjoittanut Arkkitehti »

Mathatan

• Administrator
  • Sukupuoli: Mies
  • 3dsmax | Maya | Photoshop
    • MSN Messenger  - aamupuuro@msn.com
    • Profiili
    • Poeticus
    • Sähköposti
Vs: Kiikaritähtäin ?
« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2007, 09:12:15 pm »
Keskeneräiset työt tulisi laittaa tuonne WIP-osiolle, jos sinulla ei tekemiseen liittyen ole jotain suoraa kysyttävää.
Ei se lahjakkuus, vaan hullu jääräpäisyys! ;D
- Blog -
-- Portfolio --

Arkkitehti

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2007, 10:00:04 pm »
Kiitos...tulevaisuudessa sinne sitten :) !

Muuten millainen tuo oli ?

Tak

• Administrator
    • Profiili
« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2007, 08:51:16 am »
Terve,

Malliltaan se kyllä näyttää ainakin tähtäimeltä :) Voisit vaikka luetella miten teit. Monesti se että luettelet työvaiheita saattaa tuoda erilaisia, mahdollisesti helpompia vaihtoehtoja luoda saman moinen malli. Lopputuloksesta kun on mahdotonta melkeenpä sanoa miten teit. Ainakin vasta alottelijana kaipaa erilaisia lähestymistapoja asiaan kuin asiaan, niin siksipä :)

jasp

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2007, 09:00:35 am »
Olis hyvä myös nähdä, että minkälaista kuvaa olet käyttänyt mallina tai onko kuvaa ollut ollenkaan. Kyllä tolla kelpaisi tähtäillä vihulaista otsaan. Tuleeko mahdollisesti lisää nappuloita tähtäimeen? Tehdäänkö sille ase mukaan?

zedar_1

• Hero Member
    • MSN Messenger  - zedar_01@hotmail.com
    • Profiili
    • 3D Kuvani
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2007, 03:26:40 pm »
Kun tämä on täällä eikä tuolla wipeissä, niin tänne voi varmaan laittaa omia kyhäelmiä?

Poly-mallintamalla tein. Tuo ei ole ontto, sen takia heijastukset ovat oudohkoja. Materiaalina koko tähtäimessä on multi/sub material(tms) ja tekstuurit ja smoothauksen tein smoothing grouppien mukaan. No joo... mallina oli joku piirretty kuva ja aseen kiikari oli joku kärpäsen ulosteen kokinen, joten melkolailla oma malli.

Täällä on huonohkoja rendauksia itse aseesta. Siinä on kans multi materiaali.
http://www.3dolphin.net/foorumi/index.php?topic=799.0
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2007, 03:30:41 pm kirjoittanut zedar_1 »
Have you ever had a dream, that you were so sure was real? What if you were unable to wake up from that dream? How could you tell the difference between the dream world and the real world ?