Testailin itse Davidia muutama kuukausi sitten ja se jopa toimii. No, toimii ja toimii. Kyllä sillä saa polygonimössöä ruudulle, mutta se käyttökelpoisuus on sitten toinen juttu. Davidin foorumilla väki on saanut ihan ok tuloksia. Jos joku haluaa kokeilla itse, tässä pari vinkkiä:
1. Skannattava kohde kannattaa olla vaalea. Laaser ei heijastu kovinkaan hyvin tummalta pinnalta.
2. Rautakaupoista saa ostettua laaserin, joka lähettää säteen viivamuodossa. Eli tavallisella pistelaaserilla ei voi skannata ellei sädettä saa muutettua jollain linssillä viivaksi. Itse ostin 15€ halpiksen Biltemasta.
3. Vain melko korkearesoluutioisella kameralla saa jotain järkevää irti. Testasin webbikameraa (reso 320x240) ja tulos oli melko kehno. Tavallisella DV kameralla sai parempia tuloksia. Jotkut DV kamerat eivät tue webbikamera ominaisuutta, jolloin se täytyy kiertää esim. SplitCam ohjelmalla.
Lopuksi: Skannaustulos on riippuvainen laaserin paksuudesta ja kameran tarkkuudesta. Davidin foorumilla on ollut puhetta laserin ja kameran paikoista. Itse sain parhaat tulokset kun kamera ja laser olivat pystysuunnassa samassa linjassa.