An-Cadsolutions      Imgsystems

Kirjoittaja Aihe: Digimaalaus  (Luettu 1874 kertaa)

Sept13

• Jr. Member
  • **
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
    • Sähköposti
Digimaalaus
« : Helmikuu 25, 2006, 02:10:47 am »

Eli tämmöinen tapaus. Kuvassa on itseni pelihahmona, yksi monista ennakkotehtävistä mitkä ovat nyt työn alla.

Ps. Mulla ei oikeasti ole metallista kättä.:D

Ember

• Koodariapina
  • Global Moderator
  • LW | DFX+ | Photoshop
    • Profiili
Re: Digimaalaus
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2006, 11:09:34 am »
Oikein kiva, mutta muutama asia kuvassa häiritsee. Eri asia sitten, että onko kyseessä virhe vai vain minun mielipiteeni... Olkapanssari on mielestäni liian kirkas vasemmasta laidastaan, tai ainakaan pää ei aiheuta riittävän voimakasta varjoa. Jos valo on noin intensiivinen (panssariin verrattuna), niin se todennäköisesti aiheuttaisi myös voimakkaammat varjot. Muutenkin koko olkapanssari näyttää jotenkin irralliselta, vähän niinkuin se olisi maalattu erikseen ja sitten tuotu omana layerinään päälle. Toinen mikä häiritsee on kasvot. Silmien kuoppien reunat ovat liian terävät mielestäni. Toki koska valaistus selvästikin tulee takaviistosta, niin silmät jäisivät melkolailla varjoon, mutta siltikin varjot ovat mielestäni liian terävät. Varsinkin kun taas olkapanssarissa ne ovat noinkin pehmeät... Nenässäkin olisi mielestäni vähän parantamisen varaa. Niin ja sitten tuo viidakkoveitsi näyttää vähän hassulta roikkumassa tuossa edessä, se kun ei ole kauhean käytännöllistä. Ajattelepa että sinulla roikkuisi tuossa tuollainen raskas metallinen esine ja juoksisit... Kovasti taitaisi hakata arkaa paikkaa. ;)

Mutta kaiken tämän arvostelun jälkeen sanon, että pidän kuvan tunnelmasta ja kuva on muutenkin laatujälkeä. Itse en moista pystyisi piirtämään, 3d:nä onnistuisikin jo ehkä :)
Foo sanon minä

Sept13

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Helmikuu 25, 2006, 03:31:52 pm »
Kiitos palautteesta, Ember. Teinkin nopean korjauksen siihen olkapanssariin, lisäsin pienen osan että se näyttäisi toimivammalta. Ajan ja taidon puutteen takia en nyt noihin silmien syvyyksien kanssa ala taistelemaan uudestaan :D. Viidakkoveitsi ei ehkä ole käytännöllinen tossa, juu. Mutta noh, se onkin vain cool-factor tuossa. :)

LW-miäs

• Hero Member
    • Profiili
« Vastaus #3 : Helmikuu 25, 2006, 05:01:54 pm »
Hieno kuva.
Vähän olisit voinut tehdä itsellesi "pattia" käsivarsiin. Taistelijalle kehittyy yleensä lihaksia. Ne kaikki kuvasta puuttuu, aika naisellinen vartalo muutenkin.
Kokonaisuus toimii kyllä, enkä itse pystyisi varmaankaan parempaan!

maxon

• Sr. Member
  • www.manujarvinen.com
    • MSN Messenger  - manu.jarvinen@myrealbox.com
    • Profiili
    • www.manujarvinen.com
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Helmikuu 26, 2006, 06:31:44 pm »
Tunnelma on kyllä vallan mainio.
Mutta yhdyn myös tuohon "naisellinen vartalo"-kommenttiin. Tosin profiilisi mukaan ei voi sanoa, kumpaa sukupuolta edes olet, joten tämä kommentti sikseen.

Mutta olisi mielenkiintoista tietää että mihinkäs opinahjoon tällaisia ennakkotehtäviä vaaditaan? Mihin kaikkiin kouluhin on pyrky meneillään?
On varsin hienoa, että Suomessa vaikuttaa olevan jo yllättävän paljon digitaiteeseen keskittyvää koulutusta. Kun vain olisi tiennyt niistä itse silloin hakuvaiheessa...  :P

mj
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2006, 06:33:33 pm kirjoittanut maxon »

Sept13

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Helmikuu 26, 2006, 07:35:30 pm »
mju, naisellinen vartalo oli kyllä design ratkaisu loppujen lopuksi. Oma mieltymys vaan tämmöinen enemmän elegantti-look. Miespuolinen olen, enkä väitä vastaan että tuo ei ole kovin "äijjä"-kuva. :D

Mju, tuo on ennakkotehtävä taideakatemian "digital arts" linjalle. Ei sinäänsä ole niin suurta kiinnostusta tuohon linjalle, mutta vaihtoehto sekin, liian "taiteellinen" koulu imho. Pidetään nyt peukut pystyssä että löytyisi evtekissä ja pääkaupunkiseudulta tilaa minullekkin. Eli tosiaan pyrin nyt "ensisijaisesti" evtekiin, ja sitten taideakatemian animaatio ja digital arts linjoille sekundaarikiinnostuksella.

maxon

• Sr. Member
  • www.manujarvinen.com
    • Profiili
    • www.manujarvinen.com
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Helmikuu 26, 2006, 09:18:44 pm »
Eli tosiaan pyrin nyt "ensisijaisesti" evtekiin

Samoin tein toden totta juu itsekin, ja yllätyksekseni päädyin sisään pistein 92.00/92.00 vaikka vain 25 hakijaa otettiin sisään 782:sta. Mutta usko huviksesi, että kyllä noilla taidoilla heität itsesi sisään tuosta vain - kunhan vain perinteinen piirtäminen sujuu yhtä mallikkaasti. Joten luultavastikin tulen näkemään teikäläisen kompuroimassa tuolla koulun käytävillä vuoden päästä  ;)

(Ja itse asiassa, kun nyt tarkemmin ajattelen, niin saattaisin ehkä löytää pari viime vuoden 3D-visualisoinnin pääsykoetehtävää noista pöydän laatikoista.)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2006, 09:21:59 pm kirjoittanut maxon »

Sept13

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Helmikuu 27, 2006, 01:23:34 am »
Mju, kiitos rohkaisusta maxon, parasta olisikin nähdä mut siellä käytävillä jo ensi syksynkin puolella :D Mjo tosiaan, nyt vaan taklailen näitä evtekin tehtäviä parhaani mukaan, laitanpa niitäkin tänne näytille vielä kunhan saan viimeiseen asti valmiiksi ne.

IsoJani

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Maaliskuu 10, 2006, 09:55:28 am »
Mukava nähdä muita ihmisiä myös kiinnostuneen evtek:stä :) Itse kävin viime keväänä pääsykokeissa, mutta en piru vieköön päässyt sisälle vielä...

Sept13: Olisi tosiaan mukava nähdä myös muita töitäsi. En nimittäis teidä yhtään millaista jälkeä "kilpailijat" tekevät :P:D

Maxon: Katselin kotisivujasi suurella mielenkiinnolla ja pakko myöntää, että olet aika kova kaveri! :) Onkos evtek ollut kuinka hyvä koulu näin kokeneelle? +Onnittelut Assembly messujen viime vuotisesta murskavoitosta FreeStylessä ;)

IsoJani

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : Maaliskuu 10, 2006, 10:01:51 am »
Pahus... Korjaan ' Ei FreeStylessä, vaan LyhytFilmeissä '

maxon

• Sr. Member
  • www.manujarvinen.com
    • Profiili
    • www.manujarvinen.com
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Maaliskuu 10, 2006, 11:43:56 am »
IsoJani:

Hehee, kiitokset kiitokset   :D    Ja tosiaan ensi kerralla Assemblyn short filmiin uudelleen, mikäli nyt sen filmin saan kunnon kuosiin.

Ja toden totta Evtekistä on hyötyä. Vaikka kyllähän se tosiaan niin on, että tuttuja asioita nyt 3ds max -kurssilla kerrataan. Mutta onhan se kuitenkin aivan eri asia saada täysin selkeä, yksinkertainen ja ennen kaikkea nopea ohje toteuttaa joku objekti, kuin että itsekseen painelee tietämättömänä nappuloita jotta pääsisi samaan lopputulokseen. Tai sitten aina kantapään kautta toteuttaa polyja vääntämällä sellaista, jonka voi toteuttaa erittäin yksinkertaisesti kunnon ohjeistuksella. Ja tarjoaahan koulu toki jo tuona ensimmäisenä puolena vuotena niin paljon taiteellisia aineita, ettei siinä voi olla muuta kuin kehittymättä lähes joka saralla. Tosin jos kouluun tulee ainoastaan 3D-ohjelmia varten, se saattaa olla pidemmän päälle hieman pitkästyttävää  -  mutta itse ainakin olen tähän asti pitänyt erittäin paljon opetussuunnitelmasta (paitsi ruotsista tietenkin - luonnollisesti)

btw, noita viestejä voi myös editoida. Eli ei ole pakko postailla uusia perään  :P

mj